پرداخت غرامت برای عوارض دائمی واکسن کرونا

پس از مدتها کش و قوس و نفی و رد عوارض واکسن های کرونا، تصمیم بر این شده است که در نهایت صدها میلیون یورو بابت غرامت واکسیناسیون به شاکیان پرداخت شود.

به گزارش تازه نیوز، خبرگزاری رویترز نوشت ایتالیا ۱۵۰ میلیون یورو بابت غرامت واکسیناسیون پرداخت می کند.

طبق این گزارش، در قانون جدید این کشور تصریح شده است ایتالیا ۱۵۰ میلیون یورو معادل ۱۶۹ میلیون دلار را برای پرداخت بابت بروز عوارض جانبی واکسیناسیون کووید ۱۹ اختصاص می دهد.

طبق برنامه های دولت، رم در سال ۲۰۲۲ معدل ۵۰ میلیون و در سال بعد از آن نیز ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر را به افرادی که به صورت دائمی به علت عوارض واکسیناسیون توصیه شده از سوی مقام های بهداشتی ایتالیا دچار مشکل شده اند، پرداخت می کند.

بر اساس اسناد، آژانس دارویی ایتالیا (AIFA) دریافت بیش از ۱۰۱ هزار مورد شکایت ناشی از عوارض جانبی بیش از ۸۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده در این کشور را تائید کرده است. البته حدود ۸۵ درصد از موارد عوراض جانبی غیرجدی تشخیص داده شدند.

بر این اساس حدود ۱۴.۴ درصد یعنی اندکی بیشتر از ۱۴ هزار نفر دچار عوارض جدی شدند به این مفهوم که افراد در بیمارستان یا بخش اورژانس بستری شدند یا اینکه خطرات جدی برای ادامه زندگی آنها رخ داده و دچار معلولیتی شدند. با اینحال غرامت قرار است تنها به افرادی پرداخت شود که دچار عوارض دائمی شدند.

قانونی در سال ۱۹۹۲ در ایتالیا تصویب شد که بر اساس آن دولت این کشور پرداخت غرامت به افرادی که به واسطه واکسیناسیون اجباری آسیب می بینند، را تضمین می کند. طبق یک تفسیر این قانون، واکسن های توصیه شده از سوی دولت را هم پوشش می دهد.

تاکنون رم تزریق واکسن کووید به همه افراد بالای ۵۰ سال و برای همه کارکنان بخش های بهداشت و آموزش را اجباری کرده است. طبق آمار ارائه شده از سوی مقامات بیش از ۹۰ درصد از ایتالیایی های بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند.

در قانون ایتالیا علاوه بر صندوق دولتی دریافت غرامت مسیر دیگری برای جبران سریع خسارت با عنوان همبستگی جمعی یا   وجود دارد که فرد بر اساس رویه های قضایی و کیفری ادعای خود را پیگیری می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.