کلاهبرداری از مرد مسن با سرمایه‌گذاری در رمزارز

سه کلاهبردار اینترنتی که با وعده کسب ثروت با سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز مردی مسن را فریب داده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، مردی سالخورده با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد مبلغ پنج میلیارد ریال از او کلاهبرداری شده است. در برررسی‌های اولیه معلوم شد شاکی فریب چرب‌زبانی یکی از دوستان صمیمی ۳۵ساله خود را خورده و در پی آشنایی با دو نفر دیگر پیشنهاد کسب ثروت میلیاردی را پذیرفته و منزل مسکونی خود را فروخته بود. شاکی سپس با این پول اقدام به خرید پنج میلیارد ریال ارزرمز کرد و آن را در کیف پول دیجیتالی خود نگهداری می‌کرد تا اینکه توسط نوه‌اش متوجه شد کیف پول دیجیتال وی خالی از رمزارز شده است.

به نقل از شرق، کارشناسان پلس فتای مشهد با توجه به ادله ارائه‌شده از سوی شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، سرنخ‌هایی از سرقت رمزارزهای شاکی به‌ دست آوردند و در بررسی‌های دیجیتالی هویت اصلی عاملان برداشت غیرمجاز را شناسایی کردند. سپس متهمان با هماهنگی قضائی در مخفیگاه خود غافلگیر و دستگیر شدند. در بررسی‌های پلیسی معلوم شد متهم جوان قسمت فنی کار را بر عهده داشت. دو متهم دیگر که دارای سوء‎‌سابقه کیفری نیز بودند، بقیه نقشه را اجرا کرده‌اند.

متهمان با رؤیت شواهد فنی غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کردند و گفتند با تبلیغات زیاد و سوء‌استفاده از اعتماد شاکی وی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بخش رمزارز کردند و در نهایت با تبدیل رمزارزها به ریال و پول‌شویی قصد دورزدن قانون را داشتند که گرفتار شدند. این افراد قصد داشتند اشخاص دیگری را نیز به‌ این روش فریب بدهند و از آنان کلاهبرداری کنند اما اقدام به‌موقع مال‌باخته برای طرح شکایت و سرعت عمل پلیس باعث شد متهمان نتوانند نقشه خود را پیش ببرند. متهمان پس از اعتراف به جرم خود به همراه مستندات و ادله موجود برای کسب تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.