درخواست‌ نروژ از طالبان چه بود؟

معاون وزیر خارجه نروژ گفت که این مطالبات شامل احترام به حقوق بشر، به ویژه دسترسی به خدمات آموزشی و بهداشتی، حق کار و آزادی حرکت برای زنان و اقلیت‌ها است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تسنیم، معاون وزیر خارجه نروژ اظهار داشت که در دیدار با طالبان درخواست‌های روشن و مشخصی مطرح شده و این مذاکرات به معنی برسمیت شناختن طالبان نیست.

«هنریک تون» معاون وزیر خارجه نروژ اظهار داشت که نشست ۳ روزه پشت در‌های بسته طالبان با دیپلمات‌های غربی، سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های جامعه مدنی افغانستان به منزله به رسمیت شناختن یا مشروعیت بخشیدن به طالبان نیست، بلکه فرصتی برای سوق دادن آن‌ها بسوی رعایت حقوق بشر است.

وی افزود که نروژ در دیدار با طالبان مطالبات ملموسی را مطرح کرده که قابل پیگیری است و بررسی خواهد کرد که آیا طالبان این خواسته‌ها را برآورده کرده است یا خیر.

معاون وزیر خارجه نروژ به «ان‌تی‌بی» گفت که این مطالبات شامل احترام به حقوق بشر، به ویژه دسترسی به خدمات آموزشی و بهداشتی، حق کار و آزادی حرکت برای زنان و اقلیت‌ها است.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در نخستین سفرش به اروپا در رأس هیئتی بلندپایه برای سفری ۳ روزه به اسلو پایتخت نروژ سفر کرده است و در این دیدار با مقامات نروژ، اتحادیه اروپا، مقامات آمریکایی و عرب، شماری دیگری از کشور‌های اروپایی و همچنین شماری از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان دیدار کند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز امروز گفت که هیئت طالبان در ادامه دیدارهایش در اسلو با شماری از دیپلمات‌های غربی، نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان‌های خیریه دیدار کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.