کفاشیان: نباید گول این تیم ملی را بخوریم

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: نباید گول این تیم ملی را بخوریم و باید به شکلی در پایه‌ها برنامه بریزیم که در آینده تیمی قویب داشته باشیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، علی کفاشیان ضمن تبریک به خاطر صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت:‌این صعود مقتدرانه جای تبریک دارد، سه دوره است که به جام‌جهانی می‌رویم که این نشان‌ می‌دهد که ما هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ تیمی تقویت شده‌ایم. امیدوارم در بحث پایه‌ها نیز نگاه پیگیرانه‌ای صورت بگیرد تا با پشتوانه‌سازی بتوانیم خود را در سال‌های آینده هم بیمه کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه خیلی‌ها مدعی شده‌اند این تیم میراث کی‌روش است و حضور ۸ ساله این مربی باعث شده تا از لحاظ بازیکن در وضعیت مناسبی قرار بگیریم، گفت: قطعا با یک روز و دو روز نمی‌شود یک تیم ملی قوی ساخت ،حتی با یکی دو سال کار هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. وقتی بدنه تیم ملی قوی باشد طبعاً‌ در سال‌های بعد هم کمک حال ما خواهد بود. زمانی که در سال ۸۶ فدراسیون را تحویل گرفتیم تیم ملی ضعیفی داشتیم و لژیونر چندانی از ایران در اروپا فعال نبود.

کفاشیان تصریح کرد: در همان ابتدا حتی به جام‌جهانی هم نرفتیم ولی بعد از آنکه لژیونرهای فوتبال ما بیشتر شدند، پشتوانه‌سازی صورت گرفت و موفق شدیم در سه دوره راهی جام‌جهانی شویم. نباید گول این تیم را بخوریم، باید پایه‌ها را قوی کنیم و کار را با آنها ادامه بدهیم ضمن آنکه باشگاه‌ها هم باید کمک کنند و در بحث پایه‌ها پیگیری داشته باشند تا تیم ملی ما تقویت شود و با حضور لژیونرهای ایران در اروپا سال‌های آینده تیم ملی را بیمه کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه و با چه برنامه ریزی تیم ملی ما به دور دوم جام‌ جهانی صعود کند،‌ گفت: این موضوع امکانپذیر است، شما ببینید در دو دوره گذشته جام‌جهانی ما بازی‌های قابل قبولی انجام دادیم؛ پرتغال،‌ آرژانتین و اسپانیا را اذیت کردیم و تا دقیقه ۹۰ مقابل آرژانتین بازی قابل قبولی داشتیم، این تیم زنگ تفریح نبوده پس توانایی صعود را دارد. با توجه به اینکه تیم ملی ما خیلی زود به جام‌جهانی صعود کرده اگر این تیم را تقویت کنیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای آن در نظر بگیریم قطعا امکان صعود به جام‌جهانی را خواهیم داشت.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اصلاح ماده یک اساسنامه فدراسیون که تا چندی دیگر باید به فیفا ارسال شود، گفت: در این مورد ۱۰۰ بار توضیح داده‌ام، مراجع رسمی که در کشور ما هستند و ناظر روی قوانین و اساسنامه هستند اعتقاد دارند مصوبه مجلس باید درست شود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده یا این اساسنامه به مجلس ارسال شده یا خیر، اما ما در هر صورت باید فیفا را قانع کنیم که فدراسیون فوتبال وابسته به دولت نیست و یک فدراسیون مستقل محسوب می‌شود.

وی در خصوص اینکه روز گذشته عزیزی خادم عنوان کرد زمان زیادی باقی نمانده است خاطرنشان کرد: اینها بستگی دارد که چه مکاتباتی با فیفا صورت گرفته است.چون مسؤولان فدراسیون گفته‌اند کار تا حدودی پیش رفته حتما اقداماتی انجام شده است. من دقیق نمی‌دانم چه کارهایی صورت گرفته اما از فرصتی که فیفا داده نزدیک به یکسال گذشته و اساسنامه اصلاح شده باید به دست فیفا برسد. این نهاد می‌خواهد قانع شود، آنها از مسائل داخلی ما اطلاعی ندارند اما گفته بودند بانوان باید به ورزشگاه بیایند که در بازی روز پنج‌شنبه این اتفاق افتاد حالا هم در مورد اساسنامه باید متقاعد شوند در غیر اینصورت دچار مشکل خواهیم شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.