طارمی تا ساعت ۲ بعد از ظهر خواب بود!

سرپرست تیم ملی روایت عجیبی از زمان حضور مهدی طارمی در تیم ملی و شرایط او برای بازی کردن مقابل عراق داشت.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از خبرورزشی، تیم ملی فوتبال ایران سریعترین صعود خود را به جام جهانی جشن گرفت و دراگان اسکوچیچ توانست با پشت سرگذاشتن بسیاری از فشارها اعتبار مناسبی را در دنیای مربیگری به دست آورد.

شاید یکی از بهترین کسانی که بتواند این سرمربی کروات را توصیف کند، مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی باشد.در ادامه صحبت های او را می خوانید:

ابتدا صعود تاریخی و غرور انگیز تیم ملی را به شما تبریک می‌گوییم. دراین خصوص صحبتی ندارید؟

مبارک مردم ایران باشد. وقتی حال فوتبال خوب است حال فوتبالدوستان هم خوب می‌شود و همگی خوشحالیم تیم ملی فوتبال با یک کار گروهی که از سوی فدراسیون فوتبال، کادر فنی ‌و بازیکنان تیم ملی و همه دست اندرکاران توانست یک صعود تاریخی و مقتدرانه به جام جهانی فوتبال داشته باشد. امیدواریم این موفقیت و پیروزی ها درآینده هم ادامه داشته باشد.

پیروزی مقابل عراق درحالی رقم خورد که بازیکنانی همچون سردار آزمون، احمد نوراللهی و مهدی قایدی به دلیل کرونا نتوانستند تیم ملی را همراهی کنند. مهدی طارمی هم ظاهرا نصف شب قبل از بازی با عراق به ایران رسید؟

متأسفانه ویروس کرونا جلوی بازی کردن چند بازیکن کلیدی ما را گرفت اما سایر بچه ها با تلاشی مضاعف و زحمت فراوان اجازه ندادند غیبت همبازیان آنها به چشم بیاید. پیش از دیدار با عراق همه بچه ها برای پیروزی و صعود زودهنگام هم قسم شده بودند و خدا را شکر به این مهم دست یافتند. چه بسا اگر درخشش گلر عراق نبود ما می‌توانستیم با اختلاف ۲ یا ۳ گل به پیروزی برسیم.

نگفتید مهدی طارمی چه ساعتی به اردو رسید و بازی کرد؟

مهدی طارمی تعصب و غیرت خودش به تیم ملی ایران را نشان داد. داستان پرواز و سفر او به تهران برای بازی با عراق طولانی است اما بدانید مهدی طارمی ساعت ۴ و نیم صبح بازی با عراق به اردوی تیم ملی رسید. با توجه به سفری طولانی و چند روزه از پرتغال به ترکیه و شهرهای مختلف این کشور و سپس پرواز به ایران بلافاصله تست کرونا داد و مستقیم به اتاقش رفت و خوابید.

صبحانه و ناهار هم بیدار نشد؟

باید استراحت می‌کرد و حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بیدار شد، ناهارش را خورد و … بعد هم دروازه عراق را باز کرد. او و سایر ملی پوشان ایرانی با غیرت و تعصب فراوان روزی تاریخی را در فوتبال ایران و آسیا به ثبت رساندند. دست همه بچه ها درد نکند که واقعا از تمام وجود خود مایه گذاشتند.

شما یکی از افرادی هستید که شاید بیشتر از بقیه در کنار دراگان اسکوچیچ بوده اید. می‌خواهیم سرمربی تیم ملی را توصیف کنید؟

– دراگان اسکوچیچ یک مربی باهوش، با دانش، فنی و زحمتکش و مثل ساعت دقیق است. روز کاری در تهران و مرکز” پِک” از ساعت ۸ صبح برای او آغاز و حدود ۹ یا حتی برخی اوقات ۱۰ شب به پایان می‌رسد. به عبارت ساده تر نزدیک به ۱۳ یا ۱۴ساعت کارمی‌کند و به همراه دستیارانش فیلم بازی های ایران، حریفان، لیگ داخلی و لژیونرهای کشورمان را تماشا می‌کند.

بی تعارف خود شما فکرش را می‌کردید دراگان اسکوچیچ بتواند در تیم ملی ایران چنین نتایج خارق العاده ای بگیرد و در ۱۴ بازی، ۱۳ برد و فقط یک تساوی را به ثبت برساند؟

کار مربیگری ریسک است و پذیرفتن هدایت تیم ملی ایران شاید ریسکی بزرگ‌تر اما به نظرم دراگان اسکوچیچ این اتفاق را به یک فرصت تبدیل کرده و توانست به شکلی شگفت انگیز موفق ظاهر شود.

اسکوچیچ در ابتدای کارش با انتقادات فراوانی هم روبرو شد. شما که به او نزدیک هستید می‌دانید چگونه توانست از پس آن برآید؟

– به نظرم صبر و نادیده گرفتن اعتراضات اولیه سیاست درست اسکوچیچ بود. اینکه سرمربیگری تیم ملی ایران ارزش صبر کردن و تلاش بیشتر را داشت و او هم توانست به خوبی این مرحله را پشت سربگذارد. به نظرم دوری از حاشیه و پرهیز از پاسخ دادن به منتقدان خیلی به موفقیت دراگان اسکوچیچ کمک کرد. ازآن گذشته او به واسطه چند سال کار کردن در ایران شناخت خوبی از فوتبال ما داشت و این مسئله نیز کمک شایانی به موفقیت تیم ملی کرد.

خود شما هم وقتی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شدید با انتقادات فراوان و هجمه‌هایی روبرو بودید. آیا ازآن نقدها ناراحت شدید؟

چرا ناراحت؟ اتفاقا برای همه پیشکسوتان و منتقدان احترام قائلم و می‌دانم از سر دلسوزی بوده است. من ۱۸  سال در باشگاه راه‌آهن به عنوان معاون ورزشی، معاون اجرایی و قائم‌مقام باشگاه حضور داشتم. یک سال هم در باشگاه استقلال در زمان مدیریت کاظم اولیایی معاون اجرایی باشگاه بودم. در برهه‌ای سرپرستی باشگاه راه‌آهن به من واگذار شد. دراین تیم مدیر فنی و مربی هم بودم. به همراه تیم امیدهای راه‌آهن قهرمان تهران شدم و در جام اتحادیه به عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کردم. علاوه بر راه‌آهن در استقلال اهواز، استقلال تهران، آلومینیوم هرمزگان، پاس همدان، پارس جنوبی، شهرداری تبریز، نفت تهران و شهرداری بندرعباس مربی بودم و در تیم‌های پاس همدان و شهرداری همدان و این اواخر مدت کوتاهی در ماشین‌سازی سرمربیگری کردم اما باز هم می‌گویم ادعایی ندارم و به همه احترام می‌گذارم. وظیفه ای به من محول شد که امیدوارم توانسته باشم از پس آن بربیایم.

شاید یکی از مشکلات سرپرستان تیم‌های مختلف ملی کشورمان نا آشنایی با زبان انگلیسی بوده باشد که شما در این زمینه ظاهرا مشکلی ندارید؟

درست است اما باز تأکید می‌کنم قطعا و حتما افراد شایسته تری نسبت به من برای تصدی این سمت بوده و هستند. در تمام این سال‌ها از هیچ رانتی هم استفاده نکردم و حالا هم با رخصت از همه پیشکسوتان عزیز درخدمت تیم ملی هستم. امیدوارم بتوانم به عنوان یک سرباز به تیم ملی کمک کنم.

راستی سردار آزمون می‌تواند در بازی با امارات، تیم ملی را همراهی کند؟

ما هم منتظریم جواب تست سردارآزمون منفی شده و AFC هم با حضورش موافقت کند. سردار یک مهره کلیدی برای تیم ملی است که در صعود تاریخی ایران در دو دوره اخیر نقشی حیاتی داشته است.

درحال حاضر تیم ملی در قرنطینه است؟

بله، همه ما به شدت قرنطینه هستیم و اجازه تردد یا رفت و آمد و خارج شدن از هتل را نداریم. ان شالله بتوانیم با تیمی‌کامل برابر امارات بازی کنیم.

به عنوان پرسش آخر نتیجه بازی با امارات را چطور پیش بینی می‌کنید؟ به نظر شما بچه‌ها با توجه به قطعی شدن صعود به جام جهانی انگیزه لازم برای این دیدار را دارند؟

مطمئن باشید هم مربیان و هم بازیکنان انگیزه کافی دارند چرا که می‌خواهند به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.