کلاهبرداری بزرگ در پایتخت: خانه ۱۵۴ میلیارد تومانی با سند جعلی فروخته شد!

مردان شیاد که با جعل اسناد خانه ۱۵۴ میلیارد تومانی را فروخته بودند از کشور فرار کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، مدتی قبل فردی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و مدعی شد که مردی در ملک پدری‌اش ساکن شده و مدعی است که اسناد این ملک را نیز در اختیار دارد اما با انجام تحقیقات مشخص شد که این ملک با سند جعلی به فروش رفته است.
در ادامه با کسب این اطلاعات تیمی از مأموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و متوجه شدند که فرد متصرف با پرداخت ۱۵۴ میلیارد تومان و در حضور دو معرف در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر شده و اقدام به خرید این ملک کرده و از جعلی بودن آن اطلاع نداشته است.

به نقل از ایران، بنابراین تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جاعل یا جاعلان در دستورکار مأموران قرار گرفت.
در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ساختمان از طریق اسناد جعلی به خریدار فعلی منتقل شده است. بر همین اساس مأموران اقدامات خود را برای شناسایی دو معرف آغاز کردند که در جریان آن متوجه شدند یکی از این افراد پس از دریافت حق کمیسیون از خریدار به یکی از کشورهای همسایه رفته و متواری شده است.

همزمان تحقیقات ادامه پیدا کرد و در شاخه دیگری از آن فروشنده پلاک ثبتی نیز مورد شناسایی قرار گرفته و پس از هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاهش واقع در خیابان دزاشیب دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد. این فرد در جریان بازجویی‌ها اعلام کرد که برادرش با سوء‌استفاده از هویت وی، کلاهبرداری کرده و پس از دریافت پول از کشور متواری شده است. در ادامه یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد اما دو عضو دیگر این باند همچنان متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنان در حال انجام است.

سرهنگ دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد که دو متهم دستگیر شده با پرونده متشکله روانه زندان شده‌اند و تحقیقات و پیگیری‌ها برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری دو متهم فراری همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.