گزارش انتقادی سعید جلیلی درباره مذاکرات وین

برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که سعید جلیلی گزارشی ۲۰۰صفحه‌ای علیه دور جدید مذاکرات نوشته و به رهبری ارسال کرده است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از فرارو، سخنگوی وزارت خارجه به برخی گزارش‌ها درباره نگارش نامه سعید جلیلی دبیر پشین شورای عالی امنیت ملی در نقد عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای واکنش نشان داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سوالی در خصوص جرئیات نامه انتقادی سعید جلیلی در خصوص مذاکرات وین، گفت: «مناسب است پاسخ این سوال را از خود ایشان بگیرید و توضیحی در این خصوص و خبری در این زمینه ندارم. اما می‌توانم بگویم ما با اجماع در حال مذاکره در وین هستیم.

جزییات زیادی از این نامه منتشر نشده، اما آنگونه که برخی منابع اعلام کرده‌اند جلیلی روند حرکت تیم باقری‌کنی را به ضرر ایران دانسته است. جلیلی مدعی شده بود در شرایط فعلی نباید مذاکره کرد و صرفا باید امتیاز قابل اندازه‌گیری و بررسی از آمریکایی‌ها گرفت.

سعید جلیلی از منتقدان اصلی برجام در دولت حسن روحانی بود. او معتقد است که توافق برجام خسارت‌بار و به زیان ایران بوده است.

جلیلی پیش از دولت حسن روحانی و تا سال ۹۲ دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و مدیریت مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت. عملکرد او انتقادات زیادی را در پی داشت و بسیاری مذاکرات او را کاملا بی نتیجه دانستند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در دولت ابراهیم رئیسی معاون جلیلی در شورای عالی امنیت ملی و نفر دوم مذاکرات بود.

براین اساس نامه جلیلی در شرایطی نوشته شده است که مذاکرات وین در مرحبله حساسی به سر می‌برد و احتمال توافق و اخیای برجام افزایش یافته است.

فعلا مذاکرات متوقف شده تا مشورت‌ها لازم با پایتخت‌ها انجام شود. کارشناسان می‌گویند توافق کاملا در دسترس است.

5 نظر
  1. ایرانی

    بی خیال جلیلی ول کن

  2. مصطفی چمران

    سعید جلیلی با این نامه عریض وطویل به رهبر ثابت کرد که خودش مهره *** ضد انقلاب است.

  3. عدالت

    سعید جلیلی سابقه خودتحریمی برعلیه نظام وملت ایران دارد واین فرد عامل کشانده شدن پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت وبه تبع ان تحریمهای ظالمانه بر علیه ایران بوده است .در نامه عریض وطویلش به امام جامعه هم که گفته غنای اورانیوم را به نود درصد برسانید و زیر برجام بزنید .خودش قانون شکن بودنش وعد م تعهدش به قوانین بین المللی وزدن زیر برجام وبازگرداندن دوباره تحریمها بردوش مردم مستضعف وکشاندن دوباره پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را در نامه اش به وضوح نشان داده .نامه وی به رهبر انقلاب پی گیری قضایی دارد.ورهبر انقلاب هوشیارند وگول سعید جلیلی وامثال اورا نمی خورند.

  4. محمد

    امریکا در مذاکرات برجام خضوعانه عمل می کنه و این تیم مذاکره کننده ایران است که گردن کشی وتکبر می کند وسر میز مذاکره مستقیم با امریکا نمی نشیند .مسئولین وضعیت بد اقتصادی مردم را درک نمی کنند وبه فکر مردم نیستند چون با حقوقهای نجومی که می گیرند نمی فهمند فقر وفشار اقتصادی برای مستضعف یعنی چه. بهترین راه حل رفع تحریمها مذاکره مستقیم با خود امریکاست نه کشورهای لوس اروپایی.اگر تیم مذاکره کننده ایران با امریکا مذاکره مستقیم نکنند وتکبر ورزند وبه تبع ان برجام شکست بخورد وتحریمها برگردد مقصر قطعا ایران است. درمیدان نبرد دیپلماسی حریف ما امریکا مسئولین ما را به میدان نبرد مذاکره مستقیم دعوت می کند ولی مسئولین ایران کارشکنی می کنند وبه میدان نبرد مستقیم دیپلماسی ومذاکره مستقیم با امریکا نمی روند این حرکت مسئولین مذاکره کننده هسته ای دقیقا مشابه فرار از دشمن در میدان جنگ است ، مسئولین مذاکرات هسته ای ایران دقیقا مثل کشتی گیری هستند که از میدان کشتی با حریف در می رود ودر میدان مبارزه حاضر نمی شود .افراد مقصر در جلوگیری از مذاکره مستقیم ایران با امریکا وعاملان برهم زننده مذاکره مستقیم با امریکا و به تبع ان شکست برجام تودهنی محکمی از ملت ایران خواهند خورد و ملت انها را محاکمه خواهد کردو ایام ا… دیگری که معمار انقلاب خمینی کبیر پیش بینی کرده اند رخ خواهد داد. امام خمینی ره وامام خامنه ای هیچگاه مذاکره مستقیم با امریکا را باهدف گرفتن حق ملت مظلوم ایران از امریکا وابرقدرتها ممنوع نکرده اند ومسئولین موظفند ومکلفند برای گرفتن حق ملت ایران به دهان شیر هم بروند. هیچ فرد ومسئولی حق ندارد از امام خمینی وامام خامنه ای در خصوص مذاکره مستقیم با امریکا برای گرفتن حق ملت مظلوم ایران جلوتر حرکت کند وخود سرانه عمل کند یا مثل سعید جلیلی واحمدی نژاد وحسین شریعت مداری در مسیر مذاکره مستقیم با امریکا فتنه گری وسنگ اندای کند.که فتنه از قتل وکشتار بدتر است.که خداوند می فرماید الفنته اشد من القتل

  5. حسین

    تیم مذاکره کننده مستقیم با امریکا تیم ایت ا… رئیسی که فردی مخلص وقاضی عادل ومومن و انقلابیست می باشد نه تیم حسن کلید که خودش در مذاکرات هسته ای ابوموسی اشعری بود وتیم مذاکره کننده اش هم شناور از جاسوسان خطرناک بود.مذاکره داریم تا مذاکره.اقایان سعید جلیلی وشمخانی، وحسین شریعتمداری وطلاب حوزه علمیه قم پیر خط موسوی خوئینی ها فکر کرده اند ایت ا… رئیسی این فرد والا مقام همان حسن کلید است؟ هرگز مثل هم نیستند. ایا این افراد تفاوت این دوفرد کاملا متفاوت را نفهمیده اند؟ تفاوت این مذاکره وان مذاکره زمین تا اسمان است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.