ماجرای نورپردازی پرچم چین روی میدان آزادی چه بود؟

شب گذشته برخی کاربران شبکه‌های مجازی از قرارگیری پرچم چین در کنار پرچم ایران در نورپردازی برج ازادی نوشتند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایلنا، تصاویری دیشب در فضای مجازی منتشر شد که پرچم چین را در کنار پرچم کشورمان که به صورت ویدیومپینگ به نمایش درآمده بود را نشان می‌داد.این اقدام همزمان با شب سال نوی چینی بود، بر همین اساس شعارهایی همچون «عید بهار چین مبارک باد»، «آرزوی موفقیت برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن نماد صلح و دوستی است» و«جاده ابریشم، نماد دوستی ملت ایران و چین»، «به ایران با تمدن کهن خوش آمدید»، به زبان‌های چینی و فارسی بر روی برج آزادی به نمایش در آمدند.
در همین راستا وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هم امروز با انتشار پیامی فرارسیدن سال نو چینی را به مردم و دولت این کشور تبریک گفت. او در این پیام که به زبان چینی منتشر شده است، نوشت: به مناسبت فرارسیدن سال نوی چینی و المپیک زمستانی پکن، بهترین آرزوها را برای مردم و دولت چین دارم. آرزوی موفقیت برای بازیهای زمستانی و تبریک سال نو برای دوستان چینی دارم. امسال با آغاز پنجاه سال دوم روابط دیپلماتیک دو کشور، برنامه همکاریهای جامع با تلاش مضاعف، بهتر و پرقدرت تر پیش می رود.

واکنش سازمان زیباسازی به اکران پرچم چین روی برج آزادی

محمد جواد زمان آبادی روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره چرایی اکران پرچم چین بر روی سازه برج آزادی در شب دوزاده بهمن گفت سازه برج آزادی در حیطه اختیارات شهرداری تهران و سازمان زیباسازی نیست. سازه برج در اختیار بنیاد رودکی است که مسئولیت اختیارات کارهایی که در آنجا انجام می‌شود با بنیاد است.البته محوطه بیرونی برج در اختیار شهرداری منطقه ۹ شهرداری تهران است.

او با بیان اینکه مدیریت محتواهای منتشر شده روی برج میلاد با بنیاد رودکی است، توضیح داد در سال‌های گذشته به واسطه تعامل شهرداری و وزارت ارشاد، شهرداری نیز ویدئومپینگ اجرا می‌کند. در مورد این ماجرا درخواستی برای اکران تبریک سال نوی چینی آمده بود و با توجه به پر تعداد بودن پویش‌های فرهنگی ایران در دهه فجر شهرداری تهران مخالفت کرد و گفت امکان پذیر نیست و قرار شد به شیوه دیگری در یکی از سازه‌های تهران انجام شود. بنیاد رودکی با تعامل سفارت چین و انجمن دوستی ایران و چین اکران کرده و شهرداری تهران در جریان اکران شب گذشته نبوده است.

3 نظر
  1. ناشناس

    مرگ بر کمونیست و چین استعمارگر

    1. بنده خدا

      ناموسا اگه انگلیس که در طول تاریخ کاری با ما کرده که حتی مغول ها و عربها هم نتونستن بکنن عکسش کنار پرچم بود اینجوری غیرتی میشدی معلومه که نه چون اونها چشاشون ابیه شاید

      1. Anayamuos

        داداش انگلیس هر غلطی کرد تمام شد رفت به انگلیس دوم بچسب که تازه کارشو شروع کرده و قراره تو قرن بیست یکم 25 سال منابع کشورمون رو به یغما ببره به نظرت این افتخاره؟
        درضمن روسیه انگلیس و چین این 3 تا مارمولک ترین کشور های جهان هستند چینی ها این طوری نبودن ولی از وقتی که کمونیست ها قدرت رو تو این کشور بدست گرفتن غیر قابل اعتماد شدن!
        باید با تمام کشور های جهان یک رابطه بی طرف و دوستانه داشت نه خیلی شرقی و نه خیلی غربی تا هم باعث اعتبار بشه و هم کشوری نخواد از ما سوءاستفاده کنه و سوارمون بشه.
        مرگ بر کمونیست و روسیه انگلیس و چین استعمارگر و طرفدارانش حالا خوب شد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.