قهرکردن هم قوانین خاص خودش را دارد!

شاید برای شما جالب و همینطور عجیب باشد که بدانید قهر کردن هم قوانین خاص خود را دارد.

به گزارش تازه نیوز، قهر کردن یک نوع خشم و عصبانیت موذیانه است که میتواند به روابط خانوادکی آسیب جدی بزند. به همین دلیل طرفین باید باوجود ناراحتی، عصبانیت و دلخوری، به صورت آگاهانه به چند قانون در قهر کردن‌های خود توجه کنند.

۱. از توهین به خانواده های یکدیگر به شدت پرهیز کنید.

۲. از مطرح کردن مسائل و مشکلات کهنه بپرهیزید و در هر مسئله پیش آمده، تنها راجع به همان موضوع صحبت کنید.

۳. نپختن و یا نخوردن شام و ناهار برای نشان دادن اعتراض ممنوع است و همه اعضا باید برای غذا حاضر باشند.

۴. سلام و خداحافظی گفتن در هر صورت باید انجام شود.

۵. هیچکس اجازه ندارد جای خوابیدن خود را  عوض کند.

۶. ‌ هر طرف که برای آشتی کردن پیش قدم شود، طرف مقابل باید برای او یک هدیه بخرد.

۷. هیچکس اجازه ندارد اشتباه طرف مقابل را به موارد دیگر تعمیم بدهد. مثلا بکار بردن عبارت “تو همیشه…” ممنوع است. چون اینکار باعث اوج گرفتن دعوا می‌شود.

۸. دو طرف باید به هم فرصت بدهند که هرکدام راجع به دیدگاهش نسبت به موضوع دعوا پنج دقیقه صحبت کند و طرف دیگر هم پنج دقیقه زمان برای پاسخگویی داشته باشد و بعد اگر حرفی باقی ماند، ادامه صحبت باید به فردا موکول شود تا سر و ته بحث مشخص باشد.

اگر افراد می توانستند یاد بگیرند که آنچه برای من خوب است لزومی ندارد که برای دیگران هم خوب باشد، آنگاه دنیای شاد و خوشایندتری می داشتیم..!
(تئوری انتخاب، ویلیام گلسر)
‌‌‎‌
فقط یک چیز را در این دنیا اگر خوب بفهمیم دیگر تا حد مرگ، حرص و جوش نخواهیم خورد و به جایش لبخند زده و مهربان تر می شویم.
و آن اینکه ما در این دنیا هیچ هیچ هیچیم.
اگر ما بتوانیم با سرعت نور حرکت کنیم، ۱ ثانیه بعد به ماه می‌رسیم ؛ ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه بعد به خورشید می‌رسیم؛ ۲۰۰۰ سال زمان لازم است تا از کهکشان راه شیری خارج شویم و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سال طول می‌کشد تا به «آندرومیدا»، نزدیک ترین کهکشان مارپیچی به راه شیری، و آن هم یکی از هزاران کهکشان موجود دنیا برسیم !!
آیا واقعا ما در کل کائنات و هستی، اصلا چیزی هستیم ؟!

گزارش از: افسانه سادات موسوی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.