هواشناسی ایران دوشنبه ۱۸ بهمن: بارش‌ برف و باران در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی از بارش پراکنده برف، باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر و برای ۳ استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش تازه نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی شده است. بعدازظهر امروز و فردا سه شنبه در شرق و جنوب شرق پدیده حاکم وزش باد است و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه این وضعیت ادامه داشته و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تهران، کرج و تبریز باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در برخی مناطق غرب، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران،‌برف و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش‌ها شدت دارد. روز جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز،‌تهران و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد.

شدت بارش‌ها برای استان‌های کرمانشاه،‌غرب کردستان،‌جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق زنجان و گیلان است.

روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما به ویژه در غرب سواحل دریای خزر بین ۶ تا ۸ درجه و در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: پایداری در جو و سکون نسبی هوا

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

زمان پایان: ظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر: تهران، کرج، تبریز.

اثر مخاطره: در صورت عدم کنترل منابع آلاینده(ثابت و متحرک)افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: اجتناب از ترددهای غیر ضروری در مناطق پرجمعیت، بویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.