نماینده مجلس: آقایان می‌گویند فقط برجام را می‌خواهیم!

مسعود پزشکیان گفت:برخی پشت تریبون ها می گفتند برجام نیم ساعته تصویب شد، برجام خیانت است و اصلا مطالعه نکرده اند؛ ولی الآن می گویند ما فقط برجام را می خواهیم.

به گزارش تازه‌نیوز، نایب رئیس مجلس دهم با تأکید بر اینکه عملکرد مسئولین غیر از حرف های آنها است، تصریح کرد: من تصور می کنم اینها دارند تفاهم می کنند که برگردند سر حرف هایی که قبلا زده شده بود و کار درستی هم دارند می کنند. ولی همان حرف را یک جوری می گویند و پشت یک کار دیگر می کنند. بهتر است بین آنچه به مردم می گویند و عمل می کنند صادق باشند.

مشروح گفت و گوی جماران با مسعود پزشکیان را در ادامه می خوانید:

امام خمینی(س) همواره تأکید داشتند که این انقلاب متعلق به مردم است اما سؤال اینجا است که ایشان از چه طریقی توانست مردم را به پشتیبانی از انقلاب اسلامی بیاورد؟

آنچه که من در رابطه با حضرت امام فهمیده ام، رفتار و عملکردش بود. در حقیقت «مَن نَصَبَ نَفسَهُ للنّاسِ إماما فلیَبدأ بتَعلیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِهِ». خودش، رفتار، گفتار و زندگی اش را کاملا عامل کرده بود به حرف هایی که می زد و بیشتر حرف ها را با عملکردش نشان می داد تا با اینکه بخواهد تنها موعظه کند و حرف بزند.

در نتیجه وقتی کلامی از زبان ایشان بیرون می آمد، آدم احساس می کرد که فرقی بین باور، اعتقاد، رفتار و زندگی خودش با گفتارش نمی بیند و وقتی مردم این صداقت و سادگی را از ایشان می دیدند، با تمام وجود باور می کردند و در قبال رهنمودهای ایشان حرکت می نمودند. به نظر من این بزرگترین چیزی بود که همه را جذب عملکرد خودش کرده بود.

امروز مسئولین کشور ما چه طور می توانند مردم را به پشتیبانی از انقلاب بیاورند؟

عمل خودشان را درست کنند. ما باید خودمان را درست کنیم. الآن دیگر نمی شود به مردم حرف زد و باید آنچه که می گوییم را در عمل نشان بدهیم؛ و ما در عمل نشان نمی دهیم و فقط حرف می زنیم. در نتیجه اگر بخواهیم انقلاب حفظ شود و ارزش های اعتقادی بماند، هرکس خواست چیزی به مردم بگوید اول از خودش شروع کند و با رفتار بگوید تا با کلام. یعنی اگر ما با رفتارمان بتوانیم به مردم پیام برسانیم، مردم از ما قبول خواهند کرد. ما در رفتارمان غیر از کلاممان داریم حرف می زنیم. در نتیجه وقتی مردم رفتار ما را می بینند، حرف های خوب ما را قبول نمی کنند. چون عملکرد ما غیر از حرف های ما است.

معیشت مردم روز به روز دارد بدتر می‌شود

مسئولین امروز کشور کارهایی را انجام می دهند که پیش از این خودشان منتقد آنها بوده اند. از جمله این مسائل مذاکره با کشورهای بزرگ دنیا برای برجام و یا احیای آن است. نظر شما در این خصوص چیست؟

من بارها در مجلس هم به این آقایان گفته ام. یک تعداد از این برادران پشت تریبون ها می گفتند برجام نیم ساعته تصویب شد، برجام خیانت است و اصلا مطالعه نکرده اند؛ ولی الآن می گویند ما فقط برجام را می خواهیم و چیز دیگری نمی خواهیم. اگر راست می گویند آتش بزنند و سفره مردم را رنگین کنند. البته نباید این کار را بکنند برای اینکه مردم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد. زندگی و معیشت مردم روز به روز دارد بدتر می شود و این به خاطر نگاه و رفتار ما و اختلاف بین گفتار و عملکرد ما است.

ما مجبوریم با دنیا صحبت و اختلافاتمان را حل کنیم

دیروز آمریکا اعلام کرد که بخشی از تحریم های ایران را بر می دارد. با توجه به این موضوع، آینده برجام را چه طور ارزیابی می کنید؟

من تصور می کنم اینها دارند تفاهم می کنند که برگردند سر حرف هایی که قبلا زده شده بود و کار درستی هم دارند می کنند. ولی همان حرف را یک جوری می گویند و پشت یک کار دیگر می کنند. بهتر است بین آنچه به مردم می گویند و عمل می کنند صادق باشند. ما مجبوریم با دنیا صحبت و اختلافاتمان را حل کنیم؛ با حفظ عزت، حکمت و مصلحتی که باید باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.