قهرمانی یک استقلالی در جام ملت‌های آفریقا! +عکس

تیم ملی سنگال در بازی فینال با غلبه بر تیم مصر برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد اما در جمع نفرات تیم ملی سنگال، نام یک بازیکن برای فوتبال‌دوستان ایرانی جالب توجه بود.

به گزارش تازه نیوز، مامه بابا تیام مهاجم 29 ساله‌ای که در نقل و انتقالات زمستانی لیگ هفدهم به استقلال پیوست و حتی گل قهرمانی آبی‌ها در جام‌حذفی را به ثمر رساند، با شماره 26 یکی از مهاجمان سبز‌پوشان قهرمان بود. البته مامه تیام جزو بازیکنان اصلی تیم الیو سیسه نبود و فقط تجربه دو بازی در تورنمنت معتبر جام ملت‌های آفریقا در کشور کامرون را دارد. تیام در مرحله گروهی و در دومین بازی سنگال برابر گینه از ابتدا در میدان حضور داشت و در دقیقه 74 نیز جای خود را به حبیب دیالو داد. در دیدار نیمه‌نهایی نیز مقابل بورکینافاسو تیام در لحظات تلف شده یعنی (90+3) به میدان رفت.

هواداران استقلال هنوز خاطرات خوشی را از تیام سنگالی به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا و هت‌تریک وی مقابل ذوب‌آهن به یاد دارند و خیلی‌ها اعتقاد داشتند با عملکرد خوب این مهاجم استقلالی‌ها نباید به راحتی او را از دست می‌دادند.

تیام در حال حاضر عضو باشگاه کایسری اسپور ترکیه است و از سال 2020 شانس حضور در تیم ملی سنگال را به دست آورد. جالب است بدانید پس از قهرمانی سنگال در این پیکارها، حساب کاربری استقلال در توئیتر با انتشار عکسی از تیام و متنی به زبان انگلیسی، قهرمانی تیام به ‌همراه تیم ملی کشورش را به این بازیکن تبریک گفت.

در همین ارتباط:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.