کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام با وعده تیک‌آبی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی خبر داد که تحت عنوان گرفتن تیک آبی اینستاگرام به کلاهبرداری از کاربران این شبکه اجتماعی اقدام کرده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: مدتی قبل فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مدعی گرفتن تیک آبی برای صفحه او شده و از این طریق از وی کلاهبرداری کرده است. شاکی همچنین به ماموران گفت که به دنبال گرفتن تیک آبی برای صفحه اینستاگرامی خود بوده و با جست وجو در فضای مجازی این فرد را پیدا کرده و او نیز وعده داده که با دریافت مبلغی در کمترین زمان ممکن این اقدام را برای او انجام می دهد.

به نقل از ایسنا، وی با بیان این که متهم پس از دریافت وجه از دسترس خارج شده و دیگر پاسخی به تماس های شاکی نداده است، ادامه داد: با کسب این اطلاعات مأموران پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود برای شناسایی و دستگیری این فرد را آغاز کردند و با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی وی شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار کرد: با شناسایی متهم هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شد و این فرد در عملیاتی پلیسی در یکی از مناطق حاشیه شهر تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان بازجویی ها به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام با وعده دریافت تیک آبی یا همان حساب تایید شده اقرار کرد.
وی با بیان این که در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم تاکنون با همین شیوه بیش از هفت میلیارد ریال از کاربران اینستاگرام کلاهبرداری کرده است، افزود: شناسایی دیگر قربانیان این فرد در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار دارد و تاکنون تعدادی از این افراد شناسایی شده‌اند.
به گفته وی، برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.