درخواست چین از آمریکا درباره ایران

چین تاکید کرد، آمریکا، مقصر بحران پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، باید سیاست اشتباه «فشار حداکثری» خود را اصلاح و تحریم‌های غیرقانونی ایران را رفع کند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری امروز (۸ فوریه) خود در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات وین و ازسرگیری دور هشتم از امروز سه‌شنبه گفت: مذاکرات برای احیای پایبندی به برجام وارد مرحله مهمی شده است. چین موافق است که همه طرف‌ها باید احساس فوریت بیشتری داشته باشند، حسن نیت و انعطاف‌پذیری خود را به طور کامل نشان دهند و به سمت دستیابی هر چه زودتر به توافق حرکت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: در عین حال، ما معتقدیم که تعیین ضرب الاجل مصنوعی برای مذاکرات سازنده نیست. همه طرف‌ها باید صبر لازم را به خرج دهند، اختلافات را به درستی حل کنند و شرایط مساعدی را برای مذاکره ایجاد کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: ایالات متحده به عنوان مقصر بحران هسته‌ای ایران، باید سیاست اشتباه «فشار حداکثری» خود بر ایران را اصلاح کند و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و طرف‌های ثالث را بردارد. بر این اساس، ایران نیز باید پایبندی کامل خود را از سر بگیرد. چین به مشارکت سازنده در مذاکرات ادامه خواهد داد و با همه طرف‌ها برای بازگرداندن برجام به مسیر درست در تاریخ هر چه سریع‌تر همکاری خواهد کرد.

این مطالب را هم از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.