کلاهبرداری میلیاردی با جعل سامانه قوه قضائیه

اعضای باندی که با ترفند ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنای قوه قضائیه اقدام به کلاهبرداری از ۸۱۰ نفر از هم‌وطنان سراسر کشور کرده بودند، از سوی پلیس فتای استان مازندران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران، در تشریح این خبر اعلام کرد در پی شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتای استان مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ خورشاد با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب‌خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات از افراد متقاضی و فریب‌خورده می‌کردند و پس از هدایت هم‌وطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب افراد اقدام می‌کردند.

به نقل از شرق، رئیس پلیس فتای استان مازندران عنوان کرد: کارآگاهان در بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدند که هم‌وطنان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند. سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات از سوی شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت‌گرفته، مشخص شد متهمان ساکن پایتخت هستند.

در این زمینه با هماهنگی مقام قضائی متهمان در یکی از شهرهای اطراف تهران دستگیر و به پلیس فتای مازندران انتقال داده شدند. این مقام انتظامی تصریح کرد: اعضای این باند پنج نفر بودند. متهم اصلی پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کرد. این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه شد و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت؛ ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو‌شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۸۱۰ نفر از هم‌وطنان سراسر کشور تا این‌ لحظه اعتراف کرد و مبالغ کلاهبرداری‌شده از هم‌وطنان تا این لحظه ۸۰ میلیارد و صد میلیون ریال بر‌آورد شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.