دلیل منتفی‌شدن افزایش حقوق برای سربازان چیست؟

علی اصغر خانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ اعلام کرد به دلیل منتفی شدن فروش خدمت سربازی، افزایش حقوق سربازان در سال آینده نیز منتفی شده است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ در مورد دلیل منتفی شدن افزایش حقوق سربازان گفت: با توجه به منتفی شدن فروش سربازی در نتیجه افزایش حقوق سربازان در سال آینده نیز منتفی می‌شود.

علی اصغر خانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر فروش سربازی در سال آینده، اظهار کرد: موضوع فروش سربازی پیشنهاد پخته و کارشناسی نبود و در کمسیون تلفیق تنها بعد درآمدی آن در نظر گرفته شده بود و تمامی جوانب آن در نظر گرفته نشده بود.

وی افزود: در زمان بررسی این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق از سوی چند تن از اعضا مطرح شد که این موضوع نیاز به کار‌ کارشناسی و دقیق و همچنین مشورت با مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح دارد و همچنین عنوان شد که این موضوع با مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح در میان گذاشته شود و از سوی این ستاد به مجلس پیشنهاد شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه در این مصوبه عدد‌های مختلفی برای مقاطع تحصیلی مختلف به منظور خرید سربازی تعیین شده بود، ادامه داد: مصوبه مذکور التهاباتی نیز در جامعه به وجود آورد که در نهایت هم منتفی شد.

خانی تصریح کرد: در نتیجه به دلیل منتفی شدن این مصوبه موضوع افزایش حقوق سرباز‌ها هم در سال آینده منتفی می‌شود چرا که قرار بود از محل در‌آمد فروش سربازی حقوق سربازان هم افزایش یابد.

نماینده شاهرود در مجلس گفت: در نهایت قرار شد همه این موضوعات با مسئولان ستاد کل نیرو‌های مسلح در میان گذاشته شود تا تصمیم پخته و کارشناسی درباره آن‌ها اخذ شود.

اعضای کمیسیون با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کرده بودند که به موجب آن مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه‌ای دیگر با افزایش حقوق سربازان به میزان ۳ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۵ میلیون تومان موافقت کرده بودند.

۱ نظر
  1. ناشناس

    خودتون رو پاره کردید با این خدمت سربازی،چرا یه جوان دو سال از عمرش رو مجانی تلف کنه و اسمش هم خدمت مقدس سربازی باشه،،البته خدمت سربازی فقط برای ما هست ولی مسئولین فرزنداشون به خدمت نمیرن به لطف پارتی بازی،،چند سال پیش یکی از فرماندهانی که رئیس بخش سربازی بود خیلی راحت گفت که فرزندش رو معاف کرده و نذاشته بره سربازی. برای ملت تصمیم میگیرن ولی برای خودشون و اطرافیانشون تفاوت قائل میشن.در ضمن خیلی غلط کردید که اسم دزدی و بیگاری کشیدن از جوانان کشور رو خدمت مقدس گذاشتید ***

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.