رانت پاشی در بودجه ۱۴۰۱ مقابل دیدگان مردم

میدان داری کمیسیون تلفیق مجلس برای رانت پاشی در بودجه ۱۴۰۱ در پیش دیدگان مردم و کشورهای خارجی در حال نهایی شدن است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تحریریه، دستاوردهای به دست نیامده مجلس یازدهم در حال رسیدن به مراحل جدیدی است و در تازه ترین حرکت، بی عملی خود را با بدعملی جایگزین کرده است.

به طوریکه میدان داری کمیسیون تلفیق مجلس با مدیریت مرموز حمیدرضا حاجی بابایی دست به کار شده و برای رانت پاشی در بودجه ۱۴۰۱ در پیش دیدگان مردم و ناظران بیرونی در حال به آب و آتش زدن است.

سخنان رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق که در دوران سکوت حاجی بابایی که می تواند ناشی از ناآشنا بودن سخنگو به فنون سیاست باشد و عملا در حال در معرض اتهام قرار دادن ایشان به عنوان حامی رانت ارزی است، نشان داد که یک قانون شکنی آشکار به صورت ایجاد تغییرات خوسرانه و اساسی در شاکله بودجه در حال رقم خوردن است.

اینکه جریان رانتی لانه کرده در ارکان تصمیم گیری کشور چشم خود را بر واقعیات بدیهی بسته و کاری ندارد که:

بالاترین تورم تاریخ ۸۰ ساله ایران در دوران دلار ۴۲۰۰ تومانی به وجود آمده است.
هیچ نظریه علمی در اقتصاد قائل به کارآمدی و کاهش فاصله طبقاتی از محل نظام چند قیمتی نیست.
تجربه ۴۳ ساله تاریخ انقلاب نشانی قاطع بر فساد گسترده در نظام چند قیمتی ارزی است.
قاچاق ۱ میلیون تن روغن خوراکی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است.(کل مصرف سالانه کشور ۱.۵ میلیون تن است)
قاچاق گسترده داروهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می شود.
تورم بیشتر از متوسط کالاهای مشمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی.
فقیرتر شدن مردم با افزایش ضریب جینی به ۴۲ صدم باوجود اختصاص ۷۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی.

اصرار بر ادامه سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی به معنای ادامه سیاست اقتصادی دولت حسن روحانی است و چرا باید سیاست شکست خورده دولت دوازدهم در دولت سیزدهم به نتیجه برسد؟

نوسانات بی پایان ارزی به دلیل وجود نظام چندقیمی ارزی.

سوالات و گزاره هایی بدیهی و روشن هستند که یا باید پاسخ داده شوند و یا اینکه تغییر سیاست اتفاق بیافتد. اینکه در مجلس و نهادهای ذی نفوذ بدون اینکه به این دلایل قاطع مبنی بر کارکرد معکوس دلار ۴۲۰۰ تومانی توجه شود بر ادامه آن اصرار می شود نشان دهنده فساد سازمان یافته جریان های ذی نفع به اسم مردم و با استفاده از عدم قاطعیت و درک نهادهای رسمی کشور دارد.

دولت با استناد به قانون که؛ مجلس حق ندارد شاکله بودجه را به هم بزند، تغییرات کمیسیون تلفیق با مدیریت حمیدرضا حاجی بابایی عضو سابق حزب اعتدال و توسعه به عنوان خاستگاه حسن روحانی را رد کرده و اجازه ندهد که این رانت ویران کننده، دولت سیزدهم را در فساد و ناکارآمدی زمینگیر کند.

۱ نظر
  1. بازنشسته کشوری و شاکی

    سلام
    تبریک به خاطر فرا رسیدن 22 بهمن
    نباید در اجرای قانون تخطی شود.
    قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال99 توسط دولت ومجلس وقت پس از 15 سال تصویب شد ولی دولت حاضر ومجلس کنونی این کار را تاکنون خواباندند.وبی احترامی شد.
    دولت فعلی وقبلی اگر اختلاف سلیقه ای دارید نباید قانون را کنار می گذاشتند و بازنشستگان کشوری را زیر چکمه های غرور با سکوت شان وعدم تکریم واطلاع رسانی تا کنون له میکردند در گروه های اجتماعی به این رفتار نانجیبانه بازنشستگان نمره منفی دادند واین بی حرمتی شان می تواند اعتبار شان را کاهش دهد ولی وفاداری ما به انقلاب بیشتر می شود.
    تشکر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.