اجرای کامل همسان‌سازی بازنشستگان در سال آینده/ اختصاص ماهانه ۶ هزار میلیارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح پیشنهاد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی خود در زمان بررسی جزئیات بودجه سال آینده در جلسه علنی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پیشنهاد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی این کمسیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده، گفت: در کمسیون تلفیق با این رقم موافقت نشد و اعضا با تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومانی به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده موافقت کردند.

وی افزود: منابع لازم برای اختصاص این ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده در لایحه بودجه از محل واگذاری شرکت‌ها و اماکن مربوط به دولت، مشخص شده است و وظیفه قانونی دولت است که این میزان را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما در سال آینده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه نیاز به ۶ هزار میلیارد تومان داریم، اظهار کرد:با همین ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوبه کمسیون تلفیق می‌توانیم همسان سازی را به طور کامل در سال آینده انجام دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد:بنده در جلسه علنی و در زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی را مطرح خواهم کرد تا هم همسان سازی انجام و هم معوقات به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شود.

در سال جاری ۹۸ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.