دولت رئیسی پرسپولیسی است که سرخابی‌ها این‌گونه قیمت‌گذاری شدند؟ +عکس

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسین قربان‌زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی شب گذشته در توئیتر نوشت: ارزش‌گذاری کارشناسی سرخابی‌ها امروز در هیات واگذاری مصوب شد: پرسپولیس ۳۲۰۰میلیارد تومان و استقلال ۲۸۰۰میلیارد تومان؛ به‌زودی عرضه در بازار پایه فرابورس.

معاون وزیر اقتصاد در این توئیت ادامه داد: انضباط مالی، شفافیت، رعایت قواعد حاکمیت شرکتی مشارکت مردم و حل برخی مسائل مالی مهمترین دستاورد این مرحله خواهد بود.

سوال مهم اینجاست که دو باشگاه زیان‌ده که همین الان صدها میلیارد بدهی دارند چگونه ۶هزار میلیارد ارزشگذاری شدند؟ عدد این قیمت‌گذاریِ ظاهرا کارشناسی چطور به دست آمده در حالی که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا که هم درآمدزایی دارند و هم جایگاه‌های بسیار بهتری در فوتبال جهان، کمتر از این این دو قیمت‌گذاری می‌شوند!

از طرفی در شرایطی که مهم‌ترین راه درآمدزایی باشگاه‌ها حق پخش تلویزیونی است و باشگاه‌های ایرانی به لطف انحصار صداوسیما از آن بی‌بهره‌اند، چگونه می‌شود به آینده این دو باشگاه در بازار آشفته بورس امیدوار بود؟ خوش‌بینی عجیب حسین قربان‌زاده یا از سر ناآگاهی از شرایط نابسامان استقلال و پرسپولیس است یا او آگاهانه درحال بازاریابی و تبلیغ برای جذب مشتری است که در این مورد بعید به نظر می‌رسد راه به جایی ببرد.

شایان ذکر است عدد متفاوت این دو باشگاه محبوب عامل شوخی کاربران در فضای مجازی نیز شده و برخی دولت رئیسی را پرسپولیسی می‌دانند و برخی دیگر قیمت‌گذاری را تحت تاثیر علاقه شخصی برخی تصمیم‌گیران اعلام کرده‌اند! در هر صورت عددنمایی سازمان خصوصی‌سازی هرطور که نهایی شده، به هیچ‌وجه با نظر کارشناسان ورزش و اقتصاد همخوانی ندارد!

این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.