ایران ششمین کشور معتاد به گوشی جهان!

بر اساس پژوهش جدیدی که توسط محققان دانشگاه مک‌گیل صورت گرفته، ایرانی‌ها در رتبه ششم اعتیاد به تلفن همراه هوشمند قرار دارند. چین در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس پژوهش جدیدی که توسط محققان دانشگاه مک‌گیل صورت گرفته، ایرانی‌ها در رتبه ششم اعتیاد به تلفن همراه هوشمند قرار دارند. در این رتبه‌بندی چین در رتبه نخست قرار دارد.

پژوهشگران دانشگاه مک‌گیل با استفاده از داده‌های حاصل شده از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ از بیش از ۳۴ هزار نفر در ۲۴ کشور دنیا به این نتیجه رسیدند که چین، عربستان و مالزی بیشترین نرخ استفاده از گوشی هوشمند را دارند. این در حالی است که آلمان و فرانسه پایین‌ترین میزان اعتیاد را دارند.

این پژوهش که توسط محققان دانشگاه مک‌گیل مونترال کانادا صورت گرفته در ژورنال کامپیوتر در رفتار انسانی منتشر شده است. تیم محققان درباره این گزارش نوشته است: « ما با استفاده از تحلیل متا و با تمرکز بر جوانان بالغ استفاده مشکل‌آفرین از تلفن هوشمند را مورد بررسی قرار دادیم. استفاده مشکل‌آفرین از تلفن همراه در سراسر جهان بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ افزایش داشته و ما انتظار داریم این روند همچنان ادامه داشته باشد. »

برای این پژوهش، تیم تحقیقاتی ۸۱ مطالعه قبلی منتشر شده درباره استفاده تلفن هوشمند را مورد بررسی قرار دادند.

اعتیاد به گوشی هوشمند زمانی تلقی می‌شود که در زندگی روزانه اختلال ایجاد کرده و باعث ایجاد نشانه‌های از دست دادن کنترل در فرد شود. بازه سنی شرکت‌کنندگان در این تحقیق ۱۵ تا ۳۵ ساله بودند و میانگین سنی آنها ۲۸٫۸ سال بود. بیش از ۶۰ درصد پاسخ‌دهندگان زن بودند.

رتبه‌بندی کشورها

در این تحقیق به کشورها از ۱۰ تا ۶۰ نمره‌ای تخصیص داده شد که چین با ۳۶٫۱۸ بیشترین سطح اعتیاد و آلمان با ۱۸٫۴۴ کمترین میزان اعتیاد را به خود اختصاص دادند. بعد از چین، عربستان و مالیز هم برزیل و کره‌جنوبی چهارم و پنجم هستند. نکته جالب حضور ۶ کشور آسیایی در میان ۱۰ کشور معتاد به گوشی همراه است. ایران با نمره ۳۱٫۵۲ رتبه ششم را به خود اختصاص داده و بعد از آن کانادا و ترکیه قرار دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.