ماجرای پیشنهاد ریاست حسن روحانی بر قوه قضاییه

بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۴ بهمن ساله ۱۳۷۷ در مورد ریاست حسن روحانی بر قوه قضاییه را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از انتخاب، درگزارش‌ها آمدکه آقاى [بیل] کلینتون، [رییس‌جمهورآمریکا]، در مجلس سنا تبرئه شد. به دو اتهام دروغگویى و تلاش براى جلوگیرى از اجراى قانون، استیضاح و محاکمه شد و جمهوریخواهان شکست خوردند. چندین ماه، آمریکا و دنیا را دچار هیجان کرده بودند.
پیش از ظهر، کمیسیون زیربنایى [و امور تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام]، براى سیاست‌هاى‌کلى بخش آب، جلسه داشت. بعد از جلسه، آقاى دکتر [عیسی] کلانترى، [وزیر کشاورزی] آمد و خواست کمک کنم، بعد از آقاى [محمد] یزدى، دکتر [حسن] روحانى، رییس قوه قضاییه شود. آقاى دکتر [محسن] نوربخش، [رییس کل بانک مرکزی] آمد و گفت، اتاق بازرگانى آمریکا از آقاى [علی‌نقی] خاموشى، [رییس اتاق بازرگانی ایران]، دعوت کرده و خوب است بپذیرد. گفت، با اصرار آقاى خاتمى، [لیست حزب کارگزاران سازندگی]، در ۱۲ نفر با جناح چپ، در نامزدهاى [انتخابات] شوراى شهر تهران مشترک‌اند.

عصر براى افتتاح مسابقات بین‌المللى قرائت و حفظ قرآن، براى دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۷ سال، به سالن [سازمان] حج و زیارت رفتم. بناست از ۲۹ کشور، شرکت‌کننده بیاید. بعضى‌ها هنوز نرسیده بودند. بعد از گزارش آقاى [حسین] مظفر، وزیر آموزش و پرورش، سخنرانى کردم. به دفترم مراجعت کردم و تا ساعت نُه شب،کارها را انجام دادم.

در روزنامه‌هاى جناح چپ، امروز سروصداى زیادى در مورد ضرب و شتم آقاى هادى خامنه‌اى وجود دارد، ولى روزنامه‌کیهان، مسئولیت حمله را متوجه جناح چپ‌کرده است. در خبرها آمده‌که مسئول سابق شعبه بانک آلمانى در ایران، در راه کاشان، توسط سارق مسلحى کشته شده است ؛ احتمالاً منشأ بگومگوهایى بین ایران و آلمان خواهد شد.

خبر ناپدید شدن [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر گروه القاعده]، در افغانستان پخش‌شده‌که عجیب است. طالبان از سوی آمریکا و عربستان سعودی، براى تحویل او تحت فشار است. گاهى گفته مى‌شود، به عراق و یا به چچن رفته و یا به ایران آمده و بعضى مى‌گویند، در همان افغانستان است. [عبدالله] اوجالان، [رهبرحزب‌کارگران‌کُرد ترکیه – پ‌ک‎ک-] هم‌گرفتار چنین سرنوشتى است؛ هیچ کشورى او را نمى‌پذیرد. بعد از اخراج او از سوریه، سرگردان است. فشار کشورهاى غربى بر تروریست‌ها، این وضع را به‌ وجود آورده است.

آقاى [احمد] جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، تلفنى از خطبه‌هاى جمعه من تشکرکرد و وقت براى جلسه مشترک شوراى نگهبان و هیأت رییسه [مجلس] خبرگان خواست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.