دزد خوش‌پوش تهرانی ۴۰ دوچرخه‌ را به ضایعاتی فروخت!

دزد سابقه دار تهرانی که از ۶ ماه قبل وارد مشهد شده بود در حالی به سرقت ۴۰ دوچرخه از منازل و پارکینگ ها اعتراف کرد که مدعی است دوچرخه ها را به ضایعاتی می فروخت!

به گزارش تازه‌نیوز، در پی افزایش پرونده های سرقت دوچرخه از منازل مسکونی و حاشیه خیابان ها،سرهنگ حسین دهقانپور(فرمانده انتظامی مشهد )دستور داد نیروهای کلانتری شفای مشهد با اجرای طرح های ویژه، به پیگیری شبانه روزی این ماجرا بپردازند. به  دنبال صدور این فرمان، بلافاصله گروهی تخصصی از افسران ورزیده تجسس با  نظارت و هدایت مستقیم سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) ماموریت یافتند تا به تجزیه و تحلیل پلیسی و کارشناسی ماجرای سرقت های دوچرخه در حوزه استحفاظی بپردازند.بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که سارق به تنهایی اقدام به سرقت می کند.

به نقل از خراسان، بنابراین بررسی دوربین های ترافیکی و محیط جغرافیایی جرایم آغاز و مشخص شد که سارق در حوزه استحفاظی کلانتری شفا حضور دارد چرا که بیشتر سرقت های دوچرخه نیز در محدوده خاصی از شهر صورت گرفته است. این گونه بود که ماموران تجسس با هماهنگی های قضایی وارد عمل شدند و با استفاده از شگردهای پلیسی و به کارگیری منابع و مخبران محلی تحقیقات گسترده خود را ادامه دادند تا این که سرنخ هایی از یک سارق سابقه دار به  نام «نوید- ن» به دست آمد.

بررسی سوابق وی از بانک اطلاعات مجرمان نشان داد که این سارق حرفه ای اهل تهران از ۶ ماه قبل وارد مشهد شده است بنابراین طولی نکشید که مخفیگاه وی با رصدهای اطلاعاتی در حوزه استحفاظی کلانتری شفا شناسایی شد و گروهی از ماموران به سرپرستی سروان آریایی (رئیس دایره تجسس) و با کسب مجوز قضایی در یک عملیات منسجم و هماهنگ او را به دام انداختند.

این جوان ۳۰ ساله که به کلانتری هدایت شده بود، در بازجویی های تخصصی به سرقت ۴۰ دوچرخه از خیابان های موسوی قوچانی، ایثارگران، عبدالمطلب، مطهری، لاله، یاس، پارک خطی خیام، چهارراه شفا و … اعتراف کرد.این جوان معتاد در ادامه اعترافات خود گفت: دوچرخه ها را به متصدیان چند انبار ضایعاتی فروخته ام و با پول آن مواد مخدر تهیه کرده ام.

در حالی که تاکنون ۱۰ تن از مال باختگان به کلانتری شفا مراجعه کرده اند، متهم مذکور تحویل مراجع قضایی شد اما ادعا کرد: به خاطر آن که به راحتی دوچرخه ها را به مالخران می فروختم تلاش می کردم تا با ظاهری آراسته سرقت کنم که کسی به من مشکوک نشود. از سوی دیگر نیز اهالی مجتمع های مسکونی بدون این که از هویت من مطلع شوند، بلافاصله در باز کن را می زدند و من به راحتی وارد پارکینگ مجتمع های مسکونی می شدم و دوچرخه ها را به سرقت می بردم تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.