تهران در آماده‌باش، افزایش ناگهانی کودکان اومیکرونی!

مدیر ستاد مقابله با کرونای تهران در رابطه با درگیر شدن کودکان به سویه اومیکرون توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، مدیر ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران درباره وضعیت کودکان در سویه امیکرون گفت: در امیکرون نسبت به سایر سویه‌ها قشر کودکان و نوجوانان بیشتر مبتلا شده‌اند و بر اساس جدیدترین آمار‌ها ۱۹.۵ درصد بستری‌ها در تهران، کودکان زیر ۱۰ سال هستند.

دکتر علیرضا زالی با بیان این مطلب افزود: در سویه دلتا میزان بستری کودکان حدود ۵ تا ۶ درصد بود، اما در امیکرون رشد چشمگیری در درصد بستری کودکان را در همه شهر‌ها به ویژه تهران شاهد هستیم که نیازمند مراقبت بیشتر از کودکان است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۶۹ کودک در بیمارستان‌های تهران به دلیل ابتلا به سویه امیکرون بستری هستند، اظهار داشت: این تعداد اکنون در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده اند و ممکن است تعدادی نیز با علائم خفیف‌تر در منزل مراقبت ویژه از آن‌ها صورت گیرد که به همین منظور والدین حتما باید مراقبت بیشتری از کودکان زیر ۱۰ سال خود داشته باشند.

زالی خاطرنشان کرد: در این سویه کودکان بیشتر در معرض خطر هستند و تعدادی از این کودکان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران ادامه داد: به دلیل ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال به امیکرون مراقبت بیشتری از این افراد نیاز است؛ چرا که در حال حاضر ۳۷ نفر از این کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری هستند و باید قبل از رسیدن به وضعیت وخیم و بستری در این بخش ها، حتما کودکان را با علایم شدید به بیمارستان‌ها ارجاع داد.

زالی با بیان اینکه خطر ابتلا به سویه امیکرون در کودکان جدی است، گفت: با توجه به اینکه کودکان زیر ۲ سال هم امکان استفاده از ماسک ندارند و خطر سویه امیکرون برای آن‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود در صورت وجود علایمی از امیکرون حتما والدین فرزندان خود را به بیمارستان ببرند، زیرا امکان ابتلای مشکلات تنفسی در این گروه سنی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمارستان تهران به صورت ویژه آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند تا در صورت داشتن علایمی حاد از کرونا در این مراکز بستری شوند.

مدیر ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران همچنین اظهار داشت: تمام بیمارستان‌های کودکان نیز آماده پذیرش کودکان مبتلا به امیکرون هستند، اما بهترین روش و کار در این دوره ویروس کرونا که ممکن است کودکان را درگیر کند، رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی والدین، عدم حضور کودکان در محیط‌های شلوغ و میهمانی‌ها و دورهمی‌ها است، چون یک فرد آلوده می‌تواند تمام افراد حاضر در یک جمع خانوادگی را مبتلا کند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.