اجحاف در حق مردم؛ رقم واقعی عیدی امسال باید ۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان باشد

عیدی امسال کارمندان دولت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و اعداد دیگری که اعلام می شود فریبکاری است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تحریریه، عیدی واقعی امسال کارمندان دولت ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و اعداد دیگری که اعلام می شود فریبکاری است، زیرا میزان عیدی در ۱۰ سال گذشته بدون توجه به ارزش واقعی ریال تعیین شده و اجحاف در حق مردم است.

در سال ۱۳۹۰ میزان عیدی ۳۵۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۳۰۰ تومان بود که معادل ۲۷۰ دلار آمریکا ارزش داست. اما میزان عیدی امسال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که با دلار ۲۷ هزار تومان تنها ۶۰ دلار ارزش دارد.

به عبارت ساده، دولت از جیب مردم رقم هنگفتی برداشته و در حالیکه بودجه کل کشور نسبت به سال ۱۳۹۰ بیش از ۲۶ برابر شده است، اما میزان عیدی کارمندان تنها ۵ برابر شده است که نشان می دهد یک ریخت و پاش سنگین در هزینه ها بدون اینکه این هزینه ها صرف حقوق و مزایا شود در جریان است.

سرکوب دستمزدها در ۱۰ سال اخیر باعث شده است تقاضای موثر سقوط کرده و رفاه خانوارها نابود گردد. درحالیکه سهم حقوق و مزایا در بودجه کمتر از ۲۰ درصد است، اما طوری وانمود می شود که گویی دولت با میلیون ها کارمند اضافی همراه با هزینه های سرسام آور طرف است. دولت در ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی کمتر از نصف استاندارد نیروی انسانی دارد، اما به دروغ خلاف ان وانمود می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.