بارسا در لیگ اروپا و ستاره‌ای که هنوز متولد نشده بود!

بارسلونا امشب برای نخستین بار از سال ۲۰۰۴ یک بار دیگر در تورنمنت دوم باشگاهی اروپا یعنی لیگ اروپا به میدان خواهد رفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، عملکرد اسف‌بار بارسا در دور گروهی و سوم شدن پس از بایرن و بنفیکا، باعث شد تا راهی پلی‌آف لیگ اروپا شده و بر اساس قرعه باید برابر ناپولی به میدان برود. بازی رفت امشب در نوکمپ برگزار خواهد شد و یک هفته بعد در ایتالیا دیدار برگشت برگزار خواهد شد.

آخرین بار که بارسا در این رقابت‌ها به میدان رفت به سال ۲۰۰۴ بر می‌گردد، زمانی که لیگ اروپا جام یوفا نامیده می‌شد و تیم تحت هدایت فرانک رایکارد در یک‌چهارم نهایی با شکست در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر سلتیک حذف شد.

‌بازی در نوکمپ بدون گل شد ولی سلتیک در بازی برگشت ۱-۰ به برتری رسید و آبی‌اناری‌ها را کنار زد. ۱۸ سال بعد بارسا بار دیگر به این رقابت‌ها برگشته است. ژاوی در آن مقطع برای بارسا بازی می‌کرد و حالا مربی تیم است.

جالب اینکه گاوی پدیده ۱۷ ساله بارسا آخرین باری که این تیم در لیگ اروپا به میدان رفت، هنوز متولد نشده بود. بارسا ۲۵ مارس ۲۰۰۴ برابر سلتیک قرار گرفت و گاوی ۵ ماه بعد در آگوست آن سال متولد شد. او تنها بازیکن تیم کنونی بارسلوناست که تا مارس ۲۰۰۴ هنوز متولد نشده بود و امشب برای اولین بار بازی در لیگ اروپا را تجربه خواهد کرد.

فصل جاری او در ۲۷ بازی برای بارسا در تمامی رقابت‌ها به میدان رفته و پیراهن تیم ملی اسپانیا را نیز به‌دست آورده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.