ادعای یک نماینده: ۳ عضو تیم مذاکره کننده دولت روحانی جاسوس بودند

یک نماینده مجلس معتقد است که در دولت حسن روحانی سه عضو از شش عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران جاسوس غربی‌ها بودند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از صبح‌توس، محسن زنگنه، نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به موضوعات مطرح شده این روزها در فضای عمومی جامعه مبنی بر چرایی مذاکره دولت سیزدهم با غربی ها اشاره کرد و گفت: اینکه برخی ها مطرح می کنند چرا با وجود مخالفت با مذاکره در دولت قبل این روزها به دنبال مذاکره هستید را می توان هم استدلال عقلی و هم تحلیلی ارایه کرد، لذا این استدلال ها و تحلیل ها نیاز به تبیین در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال است که برای مسئله هسته ای مذاکره می کنیم کما اینکه در انرژی هسته ای مسیر دکتر جلیلی در دولت نهم و دهم خوب بود، چرا که اگر مذاکرات طولانی شود و خودمان را قوی کنیم خوب است اما اگر مذاکره باعث شود همه چیز را قفل کنیم اشتباه است.

زنگنه بیان کرد: به سه دلیل عمده با برجام و مذاکره ای که در دولت قبل انجام شد مخالفیم و به آن نقد داریم و به همان سه دلیل هم با مذاکره کنونی نیز موافق هستیم.

وی در تشریح دلیل نخست گفت: در تیم مذاکره کننده قبلی افرادی سست عنصر وجود داشت که از مجموع شش نفر تیم مذاکره کننده در نهایت سه نفر از آنها جاسوس غربی ها بودند و متاسفانه شخص وزیر امور خارجه هم به آنها اعتماد کرده بود، اما در تیم مذاکره کننده فعلی افرادی قوی، با روحیه انقلابی و جهادی و مقتدر ظاهر شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:با آمدن دولت جدید، بابدن و نیم آمریکا متوجه شدند این تیم را نمی توان دور زد و افراد محکم و مقتدری هستند و از طرفی برجام مسیری است که از منظر آن حقوق کشور را دنبال می کنیم.

زنگنه خاطر نشان کرد: وقتی در مقابل نظام سلطه پای میز مذاکره می نشینیم باید رویکردی مقتدرانه و عزت مند داشته باشیم اما شخص وزیر امور خارجه وقت در یک جایی عنوان می کند اگر آمریکا بخواهد با یک دکمه کشور ایران را از بین می برد و این یعنی موضع ضعف و به همین خاطر دشمنان نظام اسلامی جسور شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تعطیلی و اختلال و همچنین معطل نگه داشتن کشور به برجام را دلیل دیگر مخالفت با نوع مذاکره قبلی عنوان کرد و افزود: تمام کشور در هشت سال معطل مذاکره و برجام بود و مشکلات اقتصادی را همه به مذاکره گره زده بودند اما در تیم جدید مذاکره کننده فعلی ریاست محترم جمهور سفرهای استانی را هر هفته می روند، کارگاههای و کارخانه های تولیدی راکد و نیمه فعال راه اندازی می شوند، واردات واکسن و واکسیناسیون در کشور در حد مطلوب در حال انجام است و مضاف بر آن برای رفع تحریم ها مذاکره هم می کنند.

زنگنه بیان داشت: امروز امریکا به وضوح اعلام کرده که در تحریم و فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده و اذعان می کند که همه همپیمانان آمریکا با ایران فعالیت دارند و این یعنی شکست سیاست های فشار حداکثری علیه ایران که با مقاومت ملت ایران حاصل شده است.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.