مرخصی استعلاجی کرونا بیشتر شد

استاندار تهران گفت: بر اساس ارزیابی و نتایج کسب شده از این پس، تعداد روزهای مرخصی استعلاجی افراد مبتلا به کرونا به هفت روز افزایش می یابد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایرنا، محسن منصوری روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد: در جلسه گذشته مصوب شده بود که تعداد روزهای مرخصی استعلاجی مبتلایان به کرونا از ۲ هفته به پنج روز کاهش یابد که این مصوبه تغییر کرد.

وی افزود: محدودیت ۱۲ گانه اعلام شده از جمله تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی تا یک هفته دیگر تمدید شد.

این مطالب را هم از دست ندهید:

منصوری با اشاره به تلاش برای بهبود زیر ساخت های درمانی در استان تهران و تکمیل بیمارستان ملارد اظهار داشت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد هم اکنون آماده بهره برداری است که همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل تجهیزات این بیمارستان به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که فرمانداری می تواند از محل مالیات بر ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری این اعتبار را تامین کند.

منصوری با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری جلسات شهرستانی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: در ستاد ملی مصوب شد که از این پس تصمیم بر محدودیت ها به صورت منطقه ای و متناسب با اقتضای شرایط اعمال شود، از همین رو در صورت پیش آمدن وضعیت خاص در شهرستانی که نیازمند اعمال محدودیت یا تعطیلی باشد، موضوع به استان برای تصمیم گیری نهایی اعلام شود.

استاندار تهران با تاکید بر جلوگیری از ورود افراد فاقد ماسک به مترو، اضافه کرد: شرکت مترو و اتوبوسرانی تلاش قابل توجهی برای بحث تهویه و بهبود شرایط تردد شهروندان داشته اند و آن را به جدیت دنبال کرده اند.

وی با بیان اینکه برای برپایی تعدادی از نمایشگاه ها، به علت حضور مهمانان خارجی مجوز صادر شده، افزود: از همین با برگزاری نمایشگاه های دارای شرایط استثنایی موافقت می شود.

منصوری به مساله بدهی شرکت های بیمه به دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: بدهی سه هزار میلیارد تومانی بیمه گران، وضعیت دشواری را برای دانشگاه های علوم پزشکی و نیروهای آنها ایجاد کرده است که باید طی هفته های آتی برنامه ریزی مناسبی برای پرداخت بخشی از این بدهی ها انجام شود.

استاندار تهران اعلام کرد: با توجه به نزدیکی عید نوروز، کمک های مومنانه می تواند راهکاری برای کمک به افرادی باشد که در جریان شیوع کرونا، آسیب دیده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.