جزئیات افزایش ۴۵ تا ۹۰ درصدی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی

زمان اجرای قانون رتبه بندی از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است و میزان فوق العاده رتبه بندی، حداقل ۴۵ درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل معلمان است. البته برای رتبه های بالاتر تا حداقل ۹۰ درصد نیز هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پس از بررسی‌های مفصل و برگزاری جلسات مکرر، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارش خود را در مورد لایحه رتبه بندی به صحن علنی مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با رفع ابهامات شورای نگهبان موافقت کرد، افزود: این لایحه به شورای نگهبان برای بررسی مجدد ارسال خواهد شد.
حاجی پور ادامه داد: همزمان با ارسال این مصوبه به شورای نگهبان، در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ محل تأمین هزینه رتبه بندی برای سال ۱۴۰۱ و همچنین نیاز ۱۴۰۰ پیش بینی و تصویب شده است. بنابراین با تامین هزینه قانون رتبه بندی معلمان در قانون بودجه ۱۴۰۱، عملا مشکل اصل ۷۵ هم رفع خواهد شد.

    وی افزود: میزان فوق العاده رتبه بندی، حداقل ۴۵ درصد مجموع امتیازات حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل معلمان است. البته برای رتبه های بالاتر تا حداقل ۹۰ درصد نیز هم افزایش خواهد یافت.

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.