افزایش عیدی بازنشستگان چقدر جدی است؟

حسن ایزدان گفت: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری بیفزاید.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایلنا، شب بیست و چهارم بهمن ماه، در جلسه هیات دولت مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان مشخص شد؛ براساس مصوبه هیات دولت، عیدی پایه یک میلیون و ششصد هزار تومان است که حق تاهل ۴۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۱۵۰ هزار تومان در صورت شمول به آن افزوده می‌شود.

از قرار، عیدی بازنشستگان لشگری یا همان مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح همراه با حقوق بهمن ماه واریز شده؛ عیدی بازنشستگان کشوری نیز قرار است در همین هفته واریز شود اما هنوز زمان دقیق واریز عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست.

زمان دقیق واریز عیدی‌ بازنشستگان را مشخص نکردند

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: ما این تاخیر و دیرکرد را به خیر می‌گیریم و فرض می‌کنیم یک نشانه خیر است؛ در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

وی افزود: ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی به عیدی مصوب دولت بیفزاید؛ به روال هر ساله، عیدی بازنشستگان کارگری برابر با عیدی بازنشستگان زیرمجموعه دولت تعیین می‌شود اما ما انتظار داریم با توجه به اوضاع بد معیشتی بازنشستگان کارگری و به دلیل اینکه مبلغ اعلامی دولت بسیار ناچیز است، سازمان تامین اجتماعی از منابع داخلی خود قدری به عیدی بازنشستگان بیفزاید تا خانواده‌های کارگران بازنشسته شب عید، تا حدودی وضع معیشتی‌شان بهبود یابد.

رقم عیدی‌ بازنشستگان​ کم است

به گفته ایزدان، مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان بسیار کم است؛ اگر هزینه‌های معمول شب عید را محاسبه کنیم، از جمله میوه و آجیل و هزینه‌های سفره نوروز، خیلی بیشتر از این رقم‌ها می‌شود.

او ادامه می‌دهد: سال قبل سازمان تامین اجتماعی به عیدی بازنشستگان کارگری افزود: امسال نیز انتظار داریم عیدی خوبی به مستمری بگیران بدهند و کمی از دلهره‌های شب عید بکاهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.