تا قبل سال خودرو بخرید/ بازار خودرو در سال آینده به کدام سمت می‌رود؟

یک کارشناس خودرو به مصرف‌کنندگان توصیه کرد اگر قصد خرید دارند، تا پیش از پایان سال خودرو موردنیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به وضعیت بازار خودرو تا پایان سال اظهار کرد: به‌طور قطع افزایش شیوع کرونا و شاید کاهش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ بر کاهش میزان خریدوفروش خودرو مؤثر است.

حمیدرضا قندی افزود: از سوی دیگر هرساله مدل‌های جدید خودرو از اول اسفندماه تغییر می‌کند، اما تا این لحظه هنوز به غیر از خودرو هایما s7، مدل جدید ۱۴۰۱ وارد بازار نشده و همچنان بسیاری مصرف‌کنندگان منتظر مدل‌های جدید هستند.

او با اشاره به رکود موجود در بازار خودرو گفت: تا زمانی که تمام اصناف ایران وضعیت مناسبی ندارند، مردم نیز برای خرید خودرو ترغیب نمی‌شوند و شاید امروز خودرو در اولویت خرید مردم نیست.

وی به رکود شدید بازار خودرو به‌ویژه در یک ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت خودروهای گروه سایپا و ایران‌خودرو کاهش قیمت داشتند.

در همین ارتباط:

قندی با اشاره به کاهش قیمت خودرو بعد از صحبت‌های رهبری و انتقاد از کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو، گفت: بعد از اعلام دادستانی کل کشور و همچنین کارشناسان خودرو نسبت به بررسی خودروهای تصادفی هم تا حدودی قیمت خودرو ریزش داشته است. به‌عنوان‌ مثال در این مدت خودرو دنای اتوماتیک نسبت به یک ماه گذشته حدود ۴۰میلیون تومان و یا پژو پارس TU5 حدود ۵میلیون تومان و یا خودروهای گروهای سایپا بین ۲ تا ۳میلیون کاهش قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به قیمت انواع خودرو اظهار کرد: قیمت خودرو هایما S7 پلاس حدود ۸۲۰میلیون تومان، دنای اتوماتیک ۴۸۰میلیون، پژو پارس تی‌یوفایو ۳۳۵میلیون، پژو پارس سال ۲۷۷میلیون، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۳میلیون، سمند داشبورد جدید ۲۶۳میلیون، پژو ۲۰۷ پاناروما ۳۶۰میلیون، کوییک دو رنگ ۱۹۸میلیون، ساینا ۱۹۵ میلیون، تیبا دو ۱۸۵میلیون و پراید مدل ۹۹ حدود ۱۶۵میلیون تومان است.

وی درباره این‌که مردم تا پایان سال خودرو بخرند و یا سال آینده، گفت: مصرف‌کنندگان واقعی اگر قصد خرید دارند، تا پیش از پایان سال خودروی موردنیاز خود را خریداری کنند. با توجه به وعده وزیر صمت نسبت به افزایش تولید خودرو، بعید است سال آینده زیاد افزایش خودرو داشته باشیم، همچنین تا پایان امسال نیز دیگر افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت.

3 نظر
  1. امین

    پولمون کجابودپراید بخریم

  2. تاسف

    تا آخر سال ماشین بخرید که آقایان با جیب پر از پول به تعطیلات بروند…..

    “نه به خرید خودروی صفر” تنها راه حل

    از ماست که بر ماست

  3. بازنشسته واز کارافتاده بدبخت تامین اجتماعی

    حتما هم با حقوق بازنشستگیه تامین احتماعی خودرو بخریم
    وبا اون زات خراب مسئولین دزد ووزارتیهای درغگو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.