حمله روسیه به اوکراین به جام‌جهانی کشیده شد؛ انصراف لهستان از بازی با روس‌ها!

فدراسیون فوتبال لهستان اعلام کرد که به دلیل حمله روسیه به اوکراین از دیدار با تیم ملی روسیه در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ انصراف می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، تیم‌های ملی فوتبال روسیه و اوکراین قرار است در ماه مارس و با هدف کسب سهمیه حضور در جام جهانی قطر، به مصاف یکدیگر بروند.

با این حال، براساس اعلام «سزاری کولشا» رییس فدراسیون فوتبال لهستان، این تیم مقابل تیم ملی روسیه بازی نخواهد کرد. او همچنین از همتایان خود در فدراسیون‌های فوتبال سوئد و جمهوری چک درخواست کرد تا تصمیم مشابهی اتخاذ کنند.

براساس برنامه قبلی این دیدار قرار بود ۲۴ مارس (چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) در مسکو برگزار شود. برنده این دیدار باید به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک برود.

«روبرت لواندفسکی» ستاره تیم ملی لهستان و باشگاه بایرن مونیخ با حمایت از این تصمیم گفته است: این تنها تصمیم درست است. نمی‌توانم تصور کنم در شرایطی مقابل روسیه بازی کنیم که حمله نظامی به اوکراین ادامه دارد.

اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) روز گذشته میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز از شهر سن‌پترزبورگ گرفت و به فرانسه واگذار کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و ساعاتی بعد از آن نیز مسکو اعلام کرد که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌ است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.