ایران به امریکا بنزین صادر می‌کند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: تا زمانی که تحریم ادامه دارد امکان صادرات بنزین به امریکا نیز وجود ندارد، اما زمانی که گشایش‌هایی صورت گیرد این موضوع قابل مذاکره است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایلنا، طی روز‌های اخیر شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا از ثبت قیمت بی‌سابقه بنزین در پمپ بنزین‌های شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا خبر داده است.

بنا بر گزارش این شبکه تلویزیونی پس از ۱۸ بار افزایش نرخ بنزین در طول ۲۰ روز، میانگین قیمت هر گالن بنزین معمولی در شهر ساحلی سن دیگو به رکورد ۴.۷۴۴ دلار رسید و قیمت این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته، ۱.۲۱ دلار افزایش یافته است.

در همین ارتباط هادی بیگی‌نژاد درباره اینکه آیا ایران این امکان را دارد که بنزین مورد نیاز امریکا را تامین کند، اظهار داشت: ما توقعی نداریم که با امریکا قرارداد صادرات بنزین منعقد شود.

وی افزود: ما به امریکا اعتماد نداریم، زیرا ممکن است امروز یک مسئله‌ای را مطرح کنند و از همان بر علیه ما استفاد کرده و به تخریب شخصیت ملی بپردازند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حتی اگر اعلام کنند که قصد خرید بنزین از ایران را دارند مشخص نیست درست بگویند، ممکن است از ما تقاضا و سپس آن را به عنوان دزدی دریایی مطرح کنند.

حسین حسین‌زاده نیز با بیان اینکه امریکا از ما خرید نمی‌کند، گفت: ما در حال حاضر حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز تولید و حدود ۹۵ میلیون لیتر هم مصرف می‌کنیم جزء باشگاه‌هایی هستیم که می‌توانیم به کشور‌های دیگر بنزین را بفروشیم، اما موضوع این است که امریکا به صورت مستقیم از ما خرید نمی‌کند.

وی افزود: تا زمانی که تحریم ادامه دارد امکان صادرات بنزین به این کشور نیز وجود ندارد، اما زمانی که گشایش‌هایی صورت گیرد این موضوع قابل مذاکره است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در هر حال سیاست بنزین کشور امریکا داخلی است و مسائل سیاسی در پشت‌پرده دارد.

وی یادآور شد: صادرات بنزین به ایالات متحده ساز و کار قانونی خود را داشته و بسته به روابط دولت‌ها است، در حال حاضر با توجه به تحریم این امکان وجود ندارد، اما زمانی که تحریم رفع شود این موضوع نیز می‌تواند مورد مذاکره قرار گیرد.

حسین‌زاده یادآور شد: در هر حال اگر در نظر داریم در حوزه بنزین و فراورده‌ها نسبت به وضعیت فعلی موفق‌تر باشیم باید نگاه‌مان به تولید و خوراک پالایشگاه‌ها و بورس انرژی و عرضه متفاوت شود، در غیر این صورت تولیدمان مساوی مصرف خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.