سرقت از ۷۰۰ حساب بانکی با لینک‌های آلوده

فردی که با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده از ۷۰۰ حساب بانکی شهروندان سرقت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی ارسال تعدادی پرونده از استان‌های مختلف کشور مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از شیوه‌های مختلف جعلی و مجرمانه همچون شگردهایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت، سامانه ثنا و… اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم کرده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی افزود: با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده مبنی بر حضور متهم مورد نظر در این استان، کارشناسان پلیس فتای سیستان و بلوچستان بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و موفق شدند رد پای مجرم را شناسایی و به هویت او دست پیدا کنند.

به نقل از شرق، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و این مجرم پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد. سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در بازرسی از محل متهم تعدادی تجهیزات هوشمند، سیم‌کارت فعال دارای هویت جعلی و چندین کارت بانکی کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: ۷۰۰ حساب بانکی که فرد مجرم از آنها اقدام به کلاهبرداری کرده نیز مورد شناسایی قرار گرفته و تاکنون ۳۰ نفر از شکات اقدام به طرح شکایت کرده‌اند.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهم با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عناوین مختلف، به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.