قتل دختر ۹ ساله بعد از ۵۸ سال رمزگشایی شد؛ قاتل مرده است! +عکس

آزمایش دی‌ان‌ای اسرار جنایتی را که ۵۸سال پیش در پنسیلوانیای آمریکا رخ داده بود فاش کرد اما قاتل زمانی شناسایی شد که سال‌ها از مرگ او می‌گذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، صبح ۱۸مارس۱۹۶۴ دختر ۹ساله‌ای به‌نام ماریس چیورلا از خانه خارج شد که به مدرسه برود اما پس از آن ناپدید شد و دیگر کسی او را ندید. حوالی ظهر، خانواده‌اش که به‌خاطر عدم‌بازگشت او به خانه نگرانش شده بودند راهی مدرسه شدند اما معلوم شد که ماریس آن روز به مدرسه نرفته است. از همان زمان جست‌وجو برای پیدا کردن دختر گمشده پیدا شد تا اینکه بعدازظهر جسد او در داخل گودال معدن زغال سنگ در آن حوالی پیدا شد.

به نقل از همشهری، دست‌‌های دختربچه با بندهای کفشش بسته شده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که او ابتدا مورد تجاوز قرار گرفته و پس از آن خفه شده است. خبر مرگ دلخراش دختربچه ۹ساله، مردم پنسیلوانیا را شوکه کرده بود و در این شرایط تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد اما هرگز به نتیجه نرسید. در آن زمان هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد که عامل جنایت جوانی ۲۲ساله به‌نام جیمز پل فورته و از اقوام دور دختربچه است که در نزدیکی خانه آنها زندگی می‌کند.

سال‌ها از این ماجرا گذشته و پرونده به بایگانی پلیس سپرده شده بود تا اینکه در سال۲۰۰۷ و به‌دنبال استفاده از آزمایشات پیشرفته ژنتیک از سوی پلیس، رسیدگی به این پرونده قدیمی ازسر گرفته شد. در زمانی که جسد ماریس توسط پلیس کشف شد، آثاری از دی‌ان‌ای قاتل روی ژاکت دختربچه وجود داشت که می‌توانست به شناسایی قاتل کمک کند. به این ترتیب دی‌ان‌ای قاتل با دی‌ان‌ای موجود از مجرمان سابقه‌دار مطابقت داده شد اما هیچ نتیجه‌ای به‌دست نیامد. با این حال تلاش‌های پلیس ادامه یافت و هر ماه دی‌ان‌ای قاتل با مجرمانی که به تازگی دستگیر شده بودند مطابقت داده می‌شد اما باز هم نتیجه‌ای به‌دست نیامد.

پرونده قتل ماریس کوچولو همچنان بی‌نتیجه بود تا اینکه یک سال قبل پلیس تصمیم گرفت این‌بار دی‌ان‌ای قاتل را با دی‌ان‌ای برخی از اقوام ماریس مطابقت دهد. نتایج به‌دست آمده نشان می‌‌داد که هر دو دی‌ان‌ای تقریبا باهم همخوانی دارند و این یعنی قاتل یکی از اقوام مقتول است. پلیس که حالا امیدوار به حل معمای این پرونده قدیمی شده بود این بار تصمیم گرفت آزمایش دی‌ان‌ای را از تمامی اقوام مقتول انجام دهد. در این مرحله از تحقیقات نتایجی به‌دست آمد که پلیس را به مردی به‌نام جیمز پل فورته رساند که در سال۱۹۸۰ دچار مرگ طبیعی شده و جانش را از دست داده بود. پلیس که حتم داشت این مرد قاتل ماریس است، مجوز قضایی برای نبش قبر جیمز پل فورته را دریافت کرد و پس از بیرون کشیدن بقایای جسد این مرد از قبر، دی‌ان‌ای قاتل با دی‌ان‌ای این مرد مطابقت داده شد و نتیجه آن اسرار جنایت ۵۸ساله را فاش کرد.

همه شواهد از این حکایت داشت که جیمز که در زمان جنایت ۲۲ساله بوده، همان فردی است که دختربچه ۹ساله را غافلگیر و قربانی جنایت سیاه خود کرده است و با کشف این حقیقت پرونده قتل ماریس برای همیشه بسته شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.