تروریست ۱۰ میلیون دلاری طالبان در ملا عام حاضر شد +عکس

وزیر کشور طالبان که از زمان آغاز حکومت این گروه در افغانستان تصویری از چهره وی منتشر نشده بود، امروز در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پلیس این کشور مقابل رسانه‌ها حضور یافت.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از فارس، سراج الدین حقانی سرپرست وزارت کشور طالبان، برای اولین‌بار روز شنبه، ۱۴ اسفند در مراسم دانش‌آموختگی نیروهای پلیس افغانستان در برابر رسانه‌ها ظاهر شد.

حقانی که تاکنون تصویر وی از رسانه‌ها به‌صورت تار نمایش داده می‌شد، امروز تصاویر و فیلم‌هایی از وی در این مراسم منتشر شد.

این در حالی است که آمریکا برای وی پاداش 10 میلیون دلاری تعیین کرده و در لیست  تحریم سازمان ملل قرار دارد.

وی رهبر شبکه حقانی و یکی از دو معاون ارشد «ملاهبت الله» رهبر کنونی طالبان است که پیش از این بر مبارزه مسلحانه علیه آمریکا و نیروهای خارجی نظارت می‌کرد.

حقانی هنوز تحت تعقیب اف بی آی قرار دارد و وزارت خارجه آمریکا پاداشی 10 میلیون دلاری برای او تعیین کرده، این در حالی است که وی پس از به قدرت رسیدن با مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان دیدار کرده است.

وی از چهره‌های قدرتمند حکومت کنونی طالبان و رییس شبکه حقانی است.

براساس مفاد توافق‌نامه دوحه، فهرست سیاه و لیست جایزه در ازای تعهداتی قرار بود حذف شود، اما این کار تا کنون صورت نگرفته است.

چهره‌ سراج‌الدین حقانی در حالی رسانه‌ای شده است که چهر‌ه‌‌ ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان همچنان مخفی است. از آخوندزاده تنها یک عکس منتشر شده است.

سراج‌الدین حقانی رییس شبکه‌ حقانی است. شبکه‌ حقانی متهم است که در سال‌های گذشته مرگ‌بارترین حملات انفجاری و انتحاری را در مراکز شهرهای افغانستان انجام داده است.

چندی پیش سراج‌الدین حقانی خود تایید کرده بود که بیش از یک‌هزار نفر از زیر نظر او گذشته و حملات انتحاری انجام داده‌اند.

سراج الدین حقانی سراج الدین حقانی

3 نظر
  1. حسن

    چه موجودات وحشاناکی

  2. ساسان

    یادمون نره همین ها بودن آمریکا رو با تمام تکبر و
    هیمنه از کشورشان بیرون کردن واین آمریکایی‌ها بودن که به افغانستان تجاوز وبگفته سازمان دیده بان حقوق بشر ۵۰۰۰۰ نفر مردم شهر وروستا رو تو عزا
    وعروسی وبیمارستان شهید کرد .

  3. س ه

    حالا این تروریست چن نفر و کشته 10 میلیون دلار میارزه؟! سران امریکا خودشون اعتراف کردن داعش تروریست دست‌ساز انهاست! بنظر شما سران تروریست امریکا صدها هزار نفر را فقط ددر چن کشور اسلامی نابود کردن چند میارزن؟؟؟!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.