زلنسکی ۳ بار از ترور جان سالم به در برده!

رئیس جمهور اوکراین پس از حمله اخیر روسیه به خاک کشورش، از سه تلاش برای ترور جان سالم به در برده است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز لندن، زلنسکی در هفته گذشته از سه تلاش برای ترور جان سالم به در برده است.

از زمان وقوع حمله روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور از چند پناهگاه در سراسر کی‌یف به فعالیتش ادامه داده و پیشنهاد آمریکا برای ترک کشورش را رد کرده است.

براساس گزارش تایمز، این مساله باعث شده تا وی در مقابل تلاش برای ترورش “به وسیله تیم‌های ترور مورد حمایت کرملین آسیب پذیر باشد. ”

اولکسی دنیلف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به یک شبکه تلویزیونی اوکراینی گفت، عناصر ضد جنگ در سرویس امنیت فدرال روسیه نقش پر رنگی در کمک کردن به خنثی سازی این توطئه‌ها علیه زلنسکی ایفا کرده‌اند.

رئیس جمهوری اوکراین در یک سخنرانی گفت که وی “هدف اول در تلاش‌ها برای مخدوش کردن سیاست اوکراین به واسطه از بین بردن رئیس دولت است. ” وی ادامه داد: ما نمی‌ترسیم ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم. ما در دفاع از کشور خود ترسی نداریم. ما از روسیه نمی‌هراسیم.

مقام‌های آمریکایی ماه گذشته میلادی مدعی شدند که نیرو‌های روسی فهرست مرگی را از شهروندان اوکراینی تهیه کرده‌اند که آن‌ها را یا از بین ببرند یا به اردوگاه‌های کار اجباری بفرستند.

براساس گزارش‌ها ادعا میشود که کرملین دو گروه جداگانه از “مزدورانش” را به کی‌یف اعزام کرده که این اقدامات را انجام دهند. براساس آن، یکی از این تیم‌ها به رهبری گروه واگنر است که یک گروه نظامی خصوصی مقاطعه کار به ریاست یوگنی پریگوژین، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است که به “سرآشپز پوتین” معروف است. دیگری هم نیرو‌های چچنی هستند که توسط رمضان قدریف، رئیس دولت خودمختار چچن کنترل می‌شوند.

دنیلف همچنین روز سه شنبه گفته بود که “تلاش برای ترور زلنسکی از سوی نیرو‌های چچن ناکام مانده و این گروه متلاشی شده است. ”

یکی از مقام‌های آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با فارن پالسی مدعی شد: همانطور که در گذشته دیده ایم، انتظار داریم که روسیه تلاش کند تا از طریق سرکوب و تهدید دست به اقداماتی بزند.

وی ادامه داد: این اقدامات که در عملیات گذشته روسیه شامل قتل‌های هدفمند، آدم ربایی، ناپدید شدن اجباری، بازداشت و استفاده از شکنجه بوده است، احتمالا کسانی را که مخالف اقدامات مسکو هستند، از جمله مخالفان روسی و بلاروسی در تبعید در اوکراین، روزنامه نگاران و فعالان مبارزه با فساد، فعالان و جوامع آسیب پذیر مانند اقلیت‌های مذهبی و قومی را هدف قرار می‌دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.