نجات ۲۲ کوهنورد طی ۲۴ ساعت

۲۲کوهنورد که از روز جمعه در ارتفاعات شاه‌جهان خراسان‌شمالی ناپدید شده بودند، در کمتر از ۲۴ساعت توسط تیم‌های امدادی نجات یافتند.

به گزارش تازه‌نیوز، حدود ساعت ۱۵جمعه یکی از کوهنوردان بجنوردی در تماس با تیم امداد‌ و نجات از منحرف شدن از مسیر اصلی به‌دلیل برف و کولاک خبر داد که بلافاصله ۸گروه امداد و نجات هلال‌احمر به منطقه اعزام شدند.
به‌رغم هشدار نارنجی هواشناسی، این کوهنوردان بدون در نظر گرفتن شرایط سخت آب‌وهوایی به قله شاه‌جهان صعود کردند.
ابوالفضل محبان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی در این باره گفت: عملیات نجات این کوهنوردان از روز جمعه آغاز شد و تا صبح روز شنبه ادامه داشت. در این عملیات علاوه بر ۸تیم امدادی، بالگرد امداد و نجات نیز با تیم‌های امدادی همراه بود.

به نقل از ایران، وی در ادامه افزود: اعزام تیم امداد و نجات هوایی سبب شناسایی مکان دقیق تیم کوهنوردی و اعزام نیروهای امدادی برای نجات آنها شد. درنهایت هر ۲۲کوهنورد در سلامت کامل پیدا شدند. ۵کوهنورد خانم این گروه به‌وسیله بالگرد به بجنورد انتقال پیدا کردند و سایر کوهنوردان نیز پس از امدادرسانی‌های اولیه به سمت دامنه کوه شاه‌جهان منتقل شدند.
صادق رمضان‌زاده، معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی نیز گفت: بالگرد اعزام شده به کوه شاه‌‌جهان اسفراین صبح شنبه موفق به پیدا کردن کوهنوردان گم شده در این منطقه شد.۸ تیم امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی، برای جست‌و‌جوی تیم کوهنوردی به ارتفاعات شاه‌جهان اسفراین اعزام شده بودند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.