پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

معاملات بازار سهام در روز دوشنبه در سومین روز معاملات هفته جاری با خوش بینی حقیقی های بورس همراه خواهد بود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اقتصادنیوز، معاملات بازار سهام در روز دوشنبه در سومین روز معاملات هفته جاری با خوش بینی حقیقی های بورس همراه خواهد بود. بورس در دو روز گذشته در یک رشد پلکانی در نیمه اول کانال ۱.۳ میلیون واحد به سر می برد اما رشد پلکانی شاخص های بورس و فرابورس آهسته، تدریجی و روند صعودی‌تر داشته است.

شرح حال این روزهای بورس و فرابورس

در معاملات بازار سهام در دو روز گذشته نکته مهم فعال شدن ورودی دوباره پول ها به بازار سهام و جنب و جوش حقیقی ها در سمت تقاضا بوده است که همزمان با سیگنال های مثبت از مذاکرات برجامی وین قوت گرفته است. به نظر می رسد این رویداد تا حد زیادی توانسته دورنمای روشن تر و مثبت تری از بازار در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

به نظر می رسد نکته مثبت معاملات بازار سهام، فعال شدن حقیقی ها در سمت تقاضا که در نقش خریدار ظاهر شدند، بود که نمود آن را هم میتوان در فاصله‌گیری صف‌های خرید از فروش نیز مشاهده کرد. جریان خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام متوقف شده و این جریان بالعکس برای صندوق های با درآمد ثابت با خروج پول ها همراه بوده است.

البته نشانه دیگر فعال شدن حقیقی ها در ارزش بالای معاملات خُرد در بورس و فرابورس و سهم بیش از ۵۰ درصدی از ارزش کل معاملات را می‌توان نشانه دیگر فعال شدن خریداران ارزیابی کرد. هر چند که همه این تحولات از نگاه تحلیلگران و فعال بازار سرمایه همچنان ناپایدار ارزیابی میشود.

موقعیت خریداران و فروشندگان در بورس و فرابورس

معاملات بازار سهام در روز دوشنبه نیز با همان دور صعودی شاخص کل بورس در روز یکشنبه دنبال شود. فعلاً توان خریداران از توان فروشندگان بیشتر ارزیابی می شود و همین کفه ترازو را به نفع خریداران سنگین می کند.

البته توافق احتمالی در مذاکرات برجامی وین، اخبار مثبت از مصوبه های بودجه ای مجلس همچون حذف احتمالی دلار (ارز) ۴۲۰۰ تومانی از مهمترین رخدادهایی بوده اند که سیگنال مثبتی به بازار سهام ارسال کرده کرده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.