انتقال بازیکن به استقلال توسط یک عاشق

درست پس از آمد و رفت هافبک محبوب برزیلی سال های نه چندان دور استقلال به تهران بود که موضوع انتقال رافایل سیلوا به استقلال مطرح شد.

به گزارش تازه نیوز به نقل از خبرورزشی، صبح روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه بود که رسانه ها عکس و خبر بازگشت فابیو جانواریو، هافبک تهاجمی برزیلی و ستاره پیشین و محبوب استقلال را منتشر کردند. بازیکنی که در سال‌های حضورش در استقلال توانسته بود با این تیم یک جام قهرمانی هم بگیرد و از دوستان صمیمی فرهادمجیدی به شمار می‌رفت. جانواریو پس از حضور در تهران به ملاقات مصطفی آجرلو هم رفت و دیداری نیز با مسئولان باشگاه استقلال داشت.

حتی گفته می‌شد قرار است همکاری هایی هم با باشگاه استقلال داشته باشد گرچه صحبت دقیقی در این باره مطرح نکرد و البته مسئولان باشگاه استقلال هم بحثی در این ارتباط نداشتند که جانواریو در چه زمینه هایی می تواند به استقلال کمک کند. در آن روزها بحث درباره کمک جانواریو به آکادمی باشگاه استقلال مطرح بود و هیچکس نمی دانست شاید فابیو جانواریو، دوست صمیمی و خارجی فرهاد مجیدی می‌تواند در امر خرید بازیکن هم به استقلالی ها کمک کند. بازیکنانی که احتمالاً برزیلی هم باشند. البته هنوز هم کسی به طور قطع این موضوع را نمی داند.

اما اتفاقاتی که چند روز بعد از بازگشت فابیو جانواریو به کشورش رخ داد، مشخص کرد شاید منظور فابیو جانواریو از همکاری با باشگاه استقلال همین بوده که بتواند در بحث ترانسفر بازیکنان برزیلی به ایران و به ویژه تیم استقلال با این باشگاه همکاری کند!

این موضوع وقتی به شکلی جدی تر روشن شد که روز ۱۳ اسفند (جمعه هفته گذشته) عکس و خبر ورود رافائل سیلوا مدافع برزیلی به کشورمان از طرف باشگاه استقلال به شکل رسمی اعلام شد. بازیکنی ۱۹۳ سانتی‌متری و ۲۹ ساله که در شهر کویابا در غرب برزیل به دنیا آمده است.

شاید در آن موقعیت و با توجه به هیجان استقلالی ها از ورود یک بازیکن خارجی به جای یزدانی و مرادمند، کمتر کسی به این موضوع فکر کرد که فابیو جانواریو در این زمینه نقشی داشته باشد و هنوز هم هیچ یک از مسئولان و مدیران باشگاه استقلال در این مورد بحثی نکرده اند که فابیو جانواریو در زمینه جذب این بازیکن به باشگاه استقلال کمک کرده باشد، اما قطعاً اگر چنین باشد اتفاق بدی هم نیست.

عشق و علاقه فابیو جانواریو به استقلال و دنبال کردن مسابقات این تیم در طول سال‌هایی که از جمع آبی پوشان جدا شده، ثابت می کند که هرگز دوست ندارد لطمه‌ای به باشگاه و تیم محبوبش وارد شود. او در همه این سال‌ها برای استقلال آرزوی موفقیت کرده و این درحالیست که هرگز برای تیم‌های دیگری که در ایران برای آنها توپ زده چنین برخوردی نداشته است.

در چنین شرایطی مشخص می‌شود فابیو جانواریو اگر هم قصد کمک کردن به استقلال در جذب بازیکنان برزیلی و در پست های مختلف را داشته باشد قطعاً نفراتی را به سرمربیان تیم و مدیران باشگاه معرفی می کند که بتوانند مشکلات فنی استقلال را برطرف کنند.

طی سال‌های گذشته و در صحبت‌هایی که جانواریو با رسانه‌های مختلف ایرانی و خارجی انجام می‌داد مشخص کرد او در کشورش مشغول کارهای ساختمانی و عمرانی است و با ورود به بازار ملک و املاک وضعیت مالی خوبی برهم زده و به لحاظ مالی هیچ مشکل خاصی ندارد. از این رو بعید است اگر جانواریو بخواهد به استقلال بازیکن منتقل کند به دنبال “سودجویی از طریق دلالی” فوتبالیست ها باشد.

این می‌تواند یک سرآغاز خوب برای باشگاه استقلال به شمار برود که از طریق یکی از بازیکنان ستاره و البته محبوب سابقش نزد هواداران، و در حالی که خود او نیز عشق و علاقه زیادی به این تیم دارد به دنبال جذب بازیکنان خارجی باشد. نوعی تضمین در جذب بازیکن خوب پس از حضور فوتبالیست های بی کیفیت طی سالهای اخیر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.