صداوسیما و وزارت ورزش درآمدها را تقسیم کردند؛ باز سر فوتبال بی‌کلاه ماند!

با تصویب مجلس، از این پس درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین صداوسیما و وزارت ورزش تقسیم می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، در حالی که همچنان مهمترین منبع درآمدی فوتبال یعنی حق پخش تلویزیونی مسدود است و صداوسیما هم زیر بار پرداخت آن نمی رود امروز خبری با این شرح روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت: «با تصویب مجلس، درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی بین صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان تقسیم می‌شود. در بخش هزینه‌ای مصوب شد که وجوه واریزی به نسبت سی‌ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوط) و هفتاد درصد در اختیار سازمان صدا و سیما قرار می‌گیرد.»

خلاصه اش این می‌شود که یک سوم درآمد تبلیغاتی پخش زنده همه مسابقات ورزشی می رسد به وزارت ورزش (و بیش از 50 فدراسیون تحت امرش) و مابقی می رود به حساب صداوسیما.

حالا از بین این 50 فدراسیون چقدر قرار است به فوتبال برسد که بخواهد آنرا بین زیرمجموعه هایش تقسیم کند دقیق مشخص نیست.

نکته مهم اینجاست که خرج و برج فوتبال صرفاً محدود به فدراسیون و تیم های ملی و کمیته هایش نمی شود. بی شک باشگاه ها هم سهم بزرگی در درآمدزایی فوتبال به ویژه در بحث تبلیغات دارند. مخصوصاً استقلال و پرسپولیس که یقیناً پرمخاطب ترین و البته و پول سازترین باشگاه های ورزشی محسوب می شوند.

پس به راحتی از همین حالا می شود حدس زد که این قانون هم دردی از این فوتبال ورشکسته دوا نخواهد کرد و اصل سود حاصل از آن نصیب صداوسیما خواهد شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.