یک داروی جدید و موثر برای کرونا کشف شد!

توصیه اخیر بر اساس داده‌های جدید از شش کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده شامل 4796 بیمار است…

به گزارش تازه نیوز، تازه‌ترین یافته‌های سازمان جهانی بهداشت، حکایت از تداوم زندگی کرونایی در کشورهای جهان است.

بهنوش بختیاری: کاش چهره‌ام فقط برای همسرم بود! +عکس

سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل‌های خود را در مورد درمان‌های COVID-19 به‌روزرسانی کرده است تا توصیه‌ای مشروط در مورد مولنوپیراویر، یک داروی ضد ویروسی جدید را شامل شود.

این اولین داروی ضد ویروسی خوراکی است که در دستورالعمل های درمانی COVID-19 گنجانده شده است. از آنجا که این داروی جدید است، اطلاعات ایمنی کمی در مورد آن وجود دارد. WHO نظارت فعال برای ایمنی دارو را همراه با سایر راهبردها برای کاهش مضرات احتمالی توصیه می کند.

به دلیل این نگرانی‌ها و شکاف‌های داده‌ها، مولنوپیراویر باید فقط برای بیماران غیر شدید COVID-19 با بالاترین خطر بستری در بیمارستان ارائه شود. اینها معمولاً افرادی هستند که واکسن کووید-19 دریافت نکرده اند، افراد مسن، افراد دارای نقص ایمنی و افرادی که با بیماری های مزمن زندگی می کنند. به کودکان و زنان باردار و شیرده نباید دارو داده شود.

افرادی که مولنوپیراویر مصرف می کنند باید یک برنامه پیشگیری از بارداری داشته باشند و سیستم های بهداشتی باید از دسترسی به تست بارداری و داروهای ضد بارداری در محل مراقبت اطمینان حاصل کنند. تحت مراقبت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، مولنوپیراویر، یک قرص خوراکی، به صورت چهار قرص (در مجموع 800 میلی گرم) دو بار در روز به مدت پنج روز تجویز می شود. ظرف 5 روز از شروع علائم در اولین فرصت ممکن پس از عفونت استفاده شود، می تواند از بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کند.

توصیه اخیر بر اساس داده‌های جدید از شش کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده شامل 4796 بیمار است. این بزرگترین مجموعه داده در مورد این دارو تاکنون است. همراه با توصیه ای در مورد مولنوپیراویر، نهمین نسخه به روز رسانی دستورالعمل WHO در مورد درمان شامل به روز رسانی در مورد casirivimab-imdevimab، یک ترکیب آنتی بادی مونوکلونال است. بر اساس شواهدی مبنی بر اینکه این ترکیب از داروها در برابر نوع نگران کننده Omicron بی اثر است، WHO اکنون توصیه می کند که فقط زمانی این دارو تجویز شود که عفونت ناشی از نوع دیگری باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.