همه چیز درباره شمارش آرا و زمان اعلام برنده انتخابات

تاکنون با مشارکت بیش از ۹۴ میلیون آمریکایی، انتخابات ۲۰۲۰ به پر مشارکت ترین انتخابات ۱۰۰ سال اخیر آمریکا و البته جنجالی ترین انتخابات این کشور تبدیل شد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، تا این ساعت بیش از۹۴ میلیون آمریکایی در انتخابات شرکت کرده و آرای خود را ثبت کرده اند. این رقم ۶۸.۲ درصد کل آرای ماخوذه در سال ۲۰۱۶ است. از این میزان ۶۰ میلیون بصورت پستی و ۳۴ میلیون بصورت حضوری آرای خود را ثبت کرده اند.

پیش بینی می شود این انتخابات پر مشارکت ترین انتخابات ۱۰۰ سال اخیر آمریکا باشد. بنگاه های شرط بندی آمریکا، شانس پیروزی بایدن در برابر ترامپ را حدوداً ۶۵ به ۳۵ ارزیابی می کنند.

انتخابات و رای گیری عملاً تا اوایل صبح چهارشنبه ادامه دارد.
تا قبل از این زمان و تا پایان رأی گیری هیچ رأیی خصوصاً آرای پستی شمرده نخواهد شد.

برخلاف انتخابات دوره های گذشته، بدلیل حجم بالای آرای پستی (بیش از ۶۰ میلیون رای دریافت شده و ۳۰ میلیون رای منتظر دریافت) و تفاوت قوانین ایالت ها در مهلت دریافت آرای پستی پس از تاریخ ۳ نوامبر، زمان شمارش آن ها و مسائل حقوقی احتمالی، نتیجه قطعی این انتخابات، شب انتخابات مشخص نخواهد شد و شمارش آراء چندین روز ادامه خواهد داشت.

لذا ابتدا ما در چهارشنبه شاهد انتشار نتایج شمارش آرای ایالت هایی نظیر فلوریدا، آلاباما، هاوایی، مونتانا، ایداهو، آرکانزاس، اوکلاهاما، تنسی خواهیم بود که دست بر قضا عمدتاً ایالت های قرمز و ترامپی هستند که این اتفاق موجب خواهد شد ترامپ ادعای پیروزی زودهنگام کند.

سپس به تدریج تکلیف ایالت های دیگری که درصد بالایی رای پستی داشته اند و منتظر شمارش بوده اند مشخص میشود. ایالت های عمدتاً آبی و بایدنی.. روند این مرحله از شمارش می تواند تا یک هفته و شاید بیشتر ادامه یابد!

و در این مرحله است که نتیجه انتخابات می تواند از پیروزی ترامپ به پیروزی بایدن تغییر کند! و اینجاست که اگر بایدن برنده انتخابات شود، ترامپ و هوادارانش مدعی تقلب خواهند شد و ماجرای توهم قرمزها و درگیری های خیابانی آغاز خواهد شد.

گزارش از: افسانه سادات موسوی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.