ترامپ: هنوز دلتان برایم تنگ نشده است؟!

دونالد ترامپ در واکنش به افزایش شدید قیمت سوخت در آمریکا، جو بایدن را به باد انتقاد گرفت و در بیانیه‌ای کوتاه عنوان داشت: «هنوز دلتان برایم تنگ نشده است؟!»

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا،  بیانیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا هم زمان با تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه منتشر شد؛ اقدامی که در پی حملات روسیه به اوکراین صورت گرفت و با “بحران قیمت سرسام‌آور نفت” مواجه شد.

پس از آن، دونالد ترامپ، جو بایدن را به خاطر این واقعیت که اروپا نفت روسیه را مانند آمریکا تحریم نمی‌کند، به باد انتقاد گرفت.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای عنوان داشت: همانطور که تایید شده است، بیشتر اروپا، آمریکا را درخصوص تحریم نفت و گاز روسیه همراهی نخواهند کرد. طبق معمول آمریکا در آنجا تنها خواهد ماند و اروپا از آن سوءاستفاده خواهد کرد، آن هم درست زمانی که ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم و درحالی که در اخبار جعلی می‌خوانیم که چگونه هر شخصی تحت فرمان بایدن متحد شده‌ است تا با روسیه بجنگد.

به دنبال افزایش قیمت سوخت و بحران نفت، جمهوری خواهان، جو بایدن و دموکرات‌ها را مقصر دانسته‌اند.

بر اساس گزارشات اخیر، میانگین قیمت بنزین در آمریکا، هر گالن ۴.۱۷۳ دلار است.

طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت بنزین آخرین بار در ژوئن ۲۰۰۸ به این اندازه رسید؛ زمانی که میانگین هر گالن ۴.۱۱۴ دلار بود؛ درست قبل از “رکود بزرگ مالی آمریکا”. قیمت بنزین در آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ، عمدتا به دلیل کاهش تقاضا و همه‌گیری ویروس کرونا، کاهش یافت و در آوریل ۲۰۲۰ به کمترین میزان یعنی ۱.۹۳۸ دلار در هر گالن رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.