فیس‌بوک و اینستاگرام توهین و فحاشی به روس‌ها را مجاز کردند

از این پس توهین و فحاشی و دعوت به خشونت بر علیه روس‌ها در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک مجاز است و کاربران می‌توانند خواستار مرگ پوتین شوند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از مهر، به نقل از رویترز، کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی کشورها از این پس می‌توانند خواستار خشونت بر علیه روس‌ها و سربازان روس‌ها شوند. علت این امر تداوم جنگ اوکراین اعلام شده است.

بر اساس محتوای برخی ایمیل‌های داخلی در شرکت متا مالک فیس‌بوک و اینستاگرام سیاست مقابله با نفرت پراکنی در این شرکت به طور موقت تغییر کرده و کاربران به طور موقت می‌توانند با ارسال مطالبی خواستار مرگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز بشوند. این امر در مورد الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس هم مصداق دارد.

از جمله کشورهایی که این تغییر سیاست در آنها اعمال شده می‌توان به روسیه، اوکراین و لهستان اشاره کرد. البته مشخص نیست متا برای کسب اطمینان از اعمال این سیاست در کشورهای منتخب سخت‌گیری خواهد کرد یا خیر.

سخنگوی شرکت متا با صدور بیانیه‌ای در این زمینه تصریح کرده: در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، ما به طور موقت اجازه برخی اظهارات سیاسی را داده‌ایم که معمولاً قوانین ما را نقض می‌کنند، مانند سخنان خشونت آمیز مثل “مرگ بر مهاجمان روس”. ولی فعلاً درخواست خشونت بر علیه غیرنظامیان روس مجاز نیست!

در عین حال متا افزوده که در درخواست‌های مربوط به مرگ پوتین نباید به شیوه یا مکان این کار اشاره‌ای شده باشد. از جمله دیگر کشورهایی که این تغییر سیاست در آنها اعمال شده می‌توان به ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، رومانی و اسلواکی اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.