لاری: وزارت بهداشت هیچ مخالفتی با طب سنتی ندارد

سخنگوی وزارت، درمان و آموزش پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص تاثیر طب سنتی برای درمان کرونا پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از میزان، سیما سادات لاری درباره این موضوع که بعضی از افراد فکر می‌کنند، وزارت بهداشت با طب سنتی مخالف است، گفت: وزارت بهداشت مخالفتی با طب سنتی ندارد، چرا که طب سنتی می‌تواند مکمل مناسبی در برخی بیماری‌ها در مراقبت از بیماران باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی افراد به دنبال القای مسائل غیرعلمی و تایید نشده تحت پوشش طب سنتی هستند، ادامه داد: این مسائل غیرعلمی در مجامع علمی و حتی توسط خود متخصصان دانشگاهی طب سنتی مورد تایید نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در زمینه تاثیر طب سنتی برای درمان کرونا هم هنوز هیچ دارویی، چه شیمیایی و چه طبیعی یا گیاهی برای درمان قطعی این بیماری کشف نشده و در نتیجه اگر دارویی در حوزه طب سنتی هم تولید شود، ابتدا باید اثربخشی و بی خطر بودن آن در کارآزمایی‌های بالینی اثبات شود تا بتوان آن را تایید کرد.

لاری متذکر شد: در این زمینه باید توجه کرد دارو‌های متعددی تحت عنوان تقویت سیستم ایمنی وجود دارند که اگرچه ممکن است برای بهبود ایمنی و پیشگیری کاربرد داشته باشند، اما بدون شواهد علمی نمی‌توان مدعی شد در درمان کرونا موثر هستند.

وی افزود: ایران در زمینه مقابله با کووید ۱۹ در جلسه‌های ویدیو کنفرانس متعددی که با حضور نمایندگان کشور‌های مختلف برگزار شده شرکت کرده و حتما از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنیم. ولی همه این موارد باید توسط کمیته علمی کرونا تایید شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.