بازگشت بورس به مدار رشد

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۱۰ هزار و ۹۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۶۴۲ هزار واحد رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل ازایرنا،براساس معاملات امروز بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۹ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۱۱۰ واحد کاهش به ۴۴۵ هزار و ۲۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۶۹۵ واحد افت به ۲۹۱ هزار و ۹۵۳ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۶ هزار و ۱۹ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۵۱۱ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۴۴۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۳۹۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۷۶۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۳۱ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۳۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۳۷۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۱۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و ۱۷۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۵۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۸۶۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۲۸ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با سه هزار و ۴۶۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۸۰۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۴۴۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۳۷۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۲۴۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با یک هزار و ۱۳۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۷۰۲ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۴۰۴ واحد، پارس خودرو (خپارس) با ۳۷۶ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۳۳۹ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۲۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران و سرمایه گذاری غدیر در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه چندرشته ای صنعتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۲۲ میلیون و ۸۶۱ هزار برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۶۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۲۹۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۵ هزار و ۹۹۸ ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، ویتانا (غویتا)، )، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمز جنوب (هرمز)، بیمه دی (ودی)، توریل (توکاریل) و اعتباری ملل (ملل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.