سیگنال مثبت عبداللهیان به مذاکرات/ فردا آماده حضور در وین خواهیم بود!

وزیر امورز خارجه درباره آخرین تحولات در وین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین، وزیر امورخارجه ایران درباره رایزنی‌های روز گذشته خود در مسکو گفت: در گفت‌وگوها در روسیه مذاکرات وین مورد بحث قرار گرفت.

در بخشی از افکار عمومی در ایران برداشت شده بود طرف روس هرگونه توافق احتمالی را در موضوع تحولات اوکراین به گروگان گرفته بود برای ما اهمیت داشت – روسیه اطمینان داد هر زمان مطالبات ایران محقق شود و در کوتاهترین زمان در وین خواهد بود.

اگر امروز طرف آمریکایی ۲ مطالبه ما را پاسخ دهد، فردا آماده حضور در وین هستیم.

امیرعبداللهیان درباره آزادی «نازنین زاغری» هم گفت:

  • بیش از ۳۹۰ میلیون پوند از قبل از پیروزی انقلاب از انگلیس مطالبه داشتیم
  • تماس‌هایی بین ما و انگلیس انجام شد
  • هیچ ارتباطی بین آزادی مبلغ و افرادی که به اتهامات امنیتی در ایران بازداشت شدند وجود ندارد
  • چند روز پیش این مبلغ را دریافت کردیم – آزادی این ۲ فرد (زاغری و آشوری) با نگاه انسانی صورت گرفت.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما چهار موضوع را به‌عنوان خط قرمز پیش‌رو داشتیم. از این چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریباً حل شده و و به نقطه توافق رسیدیم ولی دو موضوع همچنان باقی مانده از جمله موضوع تضمین اقتصادی.

امروز با آقای باقری گفت‌وگو داشتم. از طریق Non-Paper و مورا به تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه می‌دهیم. هر زمان به نقطه توافق در این دو موضوع و خط قرمز باقی‌مانده نزدیک شویم، تیم ما در وین حضور خواهند یافت.

اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو‌ موضوع باقی‌مانده داشته باشد. آماده هستیم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم.اکنون این موضوع در دست طرف آمریکایی است. اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقی‌مانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.