یک سال جست‌وجو برای پیدا کردن شهاب‌سنگ آسمانی +عکس

عبور شهاب سنگ از بالای خانه یک شهروند ولزی و سقوط سنگ در نزدیکی خانه اش زندگی وی را دگرگون کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، «تونی وایلدینگ» ۳۸ ساله اهل ورکسهام در شمال ولز هنگامی که این توپ آتشین از آسمان عبور می‌کرد نظاره گر آن بود. او سرانجام موفق شد تا محل سقوط آن را در مزرعه‌ای در نزدیکی خانه اش پیدا کند. بنا به گزارش Sun، و به گفته تونی وقتی این شهاب سنگ از روی خانه وی عبور کرد ظرف چند ثانیه خاموش شد. هیچ صدایی وجود نداشت، فقط ناپدید و دود آن باقی ماند.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، تونی در این باره گفت: «در باغچه پشتی خانه مشغول سیگار کشیدن بودم که متوجه شدم آسمان بالای سرم روشن شد. به بالا نگاه کردم. یک توپ آتشین در ارتفاع کم با دو ردپای دود را دیدم. با نزدیک شدن به خانه من نور آن بیشتر و بیشتر شد. آنقدر پایین آمده بود که می‌توانستی یک توپ فوتبال را به هوا بزنی و به آن برسد. وقتی از روی سرم عبور کرد چند ثانیه بعد خاموش شد.

وایلدینگ بیش از یک سال در محلی که توپ آتشین را در آنجا کشف کرد قدم می‌زد. بالاخره او موفق شد تا پیدایش کند و خیلی از این اتفاق خوشحال شد. او افزود: «این مزرعه یک مزرعه ذرت بود که شخم زده شده بود. این سنگ از گِل خشک پوشیده شده بود. وقتی آن را تمیز کردم یک پوسته سفید داشت. سنگ رگه‌های کریستالی سفید داشت، اما قطعا کوارتز نبود.» تونی امیدوار است و تخمین می‌زند که این سنگ آسمانی ۱۰۰ هزار پوند ارزش داشته باشد.

گفتنی است؛ شهاب سنگ‌ها مانند سیارات و سیارک‌ها و دنباله دار‌ها تکه‌هایی از سنگ یا آهن هستند که به دور خورشید می‌گردند. شهاب سنگ‌ها به ویژه ذرات کوچکی که به نام ریزشهاب سنگ‌ها شناخته می‌شوند در سراسر منظومه شمسی فراوان هستند. هنگامی که جسم اولیه وارد اتمسفر می‌شود به دلیل اصطکاک، فشار و واکنش‌های شیمیایی با گاز‌های اتمسفر گرم شده و انرژی ساطع می‌کند. سپس به سک شهاب سنگ تبدیل شده و یک توپ آتشین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.