مقصد واکسن برکت کدام کشور‌ها است؟

نیکاراگوئه یکی از پنج کشور متقاضی واکسن کووایران برکت است.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر محمدحسین نیکنام اظهار کرد: در تفاهمنامه‌ای بر اساس درخواست کشور جمهوری نیکاراگوئه، مجموعه دارویی برکت، واکسن کووایران برکت را صادر می‌کند؛ اولین محموله با حجم ۲۰۰ هزار دُز به این کشور اهدا می‌شود.

وی افزود: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشور متقاضی واکسن کووایران برکت است. کرونا اگرچه صحنه‌های تلخ، ناگوار و دردناکی را برای بشریت داشت اما جلوه‌های خوبی از همکاری و همدلی را برای مقابله با این پاندمی فراهم کرد. امضای تفاهمنامه اهدا و صادرات دارو و نیز واکسن کووایران برکت به نیکاراگوئه، جلوه‌ای از همکاری دو کشور برای ارتقای نظام سلامت دو کشور است. بر اساس تفاهم‌نامه‌های پیشین بین دو کشور، همکاری‌هایی در حوزه آموزش پزشکی، دارو، تجهیزات پزشکی و تحقیقات توافق شده و همکاری جدید در حوزه واکسن کرونا، یکی از همکاری‌های جدی و سطح بالا بین دو کشور است.

به نقل از وبدا، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: نیکاراگوئه اولین کشوری است که واکسن کووایران برکت به آن وارد می‌شود و این نشان‌دهنده ارتباطات عمیق بین دو کشور است. وزارت بهداشت، توان خود را برای تکمیل موفقیت‌های تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و در کمک به همه تولیدکنندگان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

2 نظر
  1. جواد

    خدا کنه برای مقابله با بیماریها از دو سال قبل فعالیت را شروع کنند که به موقع تحویل مردم بدهند. متاسفانه در جهان کرونا تمام شده و بی موقع توانستند موفق شوند. چین خودش بیماری تولید کرد و واکسن هم قبل از انتشار داشت و خوب سودی برد از کرونا و بزگترین سرمایه دار شد شرکت تولید واکسن. بهتره دانشمند ولایی و جوان از الان روی قارچ سیاه و مولنوپیراویر کار کنه که دو سال بعد خودکفا شویم. یک نفر ادم اگاه بالای سرشان نیست که بگه زودتر بسازید و نظارت کنه و نگذاره بیخودی اموال مردم هدر بود

  2. جواد

    الان مگر کرونا مانده در جهان؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.