آنچه والدین باید در مورد اوریون بدانند

به لطف واکسن‌ها، شیوع اوریون نادر است. با این وجود، برخی از کودکان به این ویروس مسری مبتلا می‌شوند. اوریون یک ویروس تنفسی است که می‌تواند باعث تب، سردرد، خستگی و تورم غدد بزاقی شود.

به گزارش تازه‌نیوز، اگر مشکوک به اوریون هستید، باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. آنها احتمالاً می‌خواهند شما را برای تشخیص رسمی ببینند و به شما دستورالعمل‌هایی برای کاهش انتشار ویروس بدهند.

در موارد نادر، علائم شدید ممکن است ایجاد شود. جدی‌ترین عوارض اوریون عبارتند از انسفالیت (التهاب مغز) و مننژیت (التهاب بافت‌های پوشاننده مغز و نخاع). پرچم‌های قرمز زمانی هستند که کودک شما از سردرد شدید یا سفتی گردن شکایت می‌کند، تشنج دارد یا بسیار خواب‌آلود است و به سختی بیدار می‌شود.

این‌ها می‌توانند نشانه‌ای از التهاب مغز باشند و باید فوراً درمان شوند. بیمارانی که اوریون دارند همچنین ممکن است در قسمت‌هایی از بدن خود، از جمله تخمدان‌ها و بیضه‌ها، دچار التهاب شوند. اکثر افراد در عرض دو هفته از اوریون بهبود می یابند. تب می‌تواند بین سه تا پنج روز طول بکشد و سایر علائم معمولاً در عرض یک یا دو هفته برطرف می‌شوند.

 تورم غدد بزاقی معمولاً بین ۵ تا ۱۰ روز طول می‌کشد

بیشتر عفونت‌های اوریون خفیف هستند و کودکان را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد. علائم تب یا درد را می‌توان با مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن درمان کرد. مطمئن شوید که با پزشک خود در مورد دوز مناسب این داروها صحبت کنید، زیرا بسته به سن و وزن کودک متفاوت است.

در مورد غدد متورم، بسته به آنچه که به نظر می‌رسد کودک را آرام می‌کند، می‌توانید کمپرس گرم یا سرد را روی این ناحیه اعمال کنید. ممکن است لازم باشد. غذاهایی را در نظر بگیرید که نیاز به جویدن کمتری در این مدت دارند. و البته، مطمئن شوید که کودک مایعات زیادی مصرف می‌کند و استراحت می‌کند.

اوریون کاملا مسری است. عمدتاً توسط قطرات تنفسی که فرد مبتلا هنگام سرفه، صحبت یا عطسه دفع می‌کند، پخش می‌شود. موقعیت‌های تماس نزدیک می‌تواند آن را گسترش دهد و به همین ترتیب اشتراک‌گذاری اشیایی مانند فنجان و ظروف نیز می‌تواند آن را گسترش دهد.

یک دوره نهفتگی طولانی در ارتباط با اوریون وجود دارد: ممکن است بین ۱۲ تا ۲۵ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، علائم ابتلای شما به ویروس نشان داده شود. تورم غدد بزاقی یا علائم دیگر تا ۵ روز پس از آن. بهترین راه برای پیشگیری از اوریون، ایمن‌سازی با واکسن MMR است. توصیه می‌شود که کودکان در ۱۲ ماهگی و سپس دوباره در ۴ سالگی واکسن را دریافت کنند. دو دوز می‌تواند در حدود ۸۸ درصد مواقع از ابتلا به اوریون جلوگیری کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.